lördag 7 februari 2009

Plötsligt händer det - Boris blir nervös

Plötsligt har jag börjat bli orolig. Kanske beror det på lands-lagsuppehållet och att det plötsligt är så långt mellan matcherna. Kanske beror det på Percys pågar plötsligt har börjat röra på sig. Kanske är det för att jag plötsligt inser att Kvalserien och allvaret är nära förestående.

Jag har ju trott på det här så länge nu. Jag har varit övertygad om att Gnaget har vad som krävs för att kunna utmana om en elitserieplats. Först var det en avlägsen dröm, sedan en smått orealistisk förhoppning. Nu är det plötsligt ett reellt mål - Black skall back! Det kanske inte är så konstigt att en Boris blir smått nervig.

Jag undrar hur det är med alla andra hockeygnagare där ute. Vad tror ni, fixar vi det här? Är AIK tillräckligt starka för att gå upp redan i år? Och hur ser omgivningen på saken? Hur ser alla segerrusiga leksingar, slustspelssugna djurgårdare, pånyttfödda malmöiter och kvalfyllda brynäsare på Gnagets chanser? Går AIK upp eller går det helt åt skogen? Black Boris lilla undersökning ligger uppe på bloggen fram till nedsläpp i Malmö på fredag klockan 19.00

- - -

Malmö Redhawks är ju ett märkligt gäng. Först tror man dem ligger för döden, sedan repar dem sig rekordsnabbt, och nu siktar dem på Kvalserien via playoff igen. Tre raka segrar inför extatiska och euforiska hemmasupportrar har tagit Malmö in i matchen igen. Jag är övertygad om att Gnaget får pisk i Skåne på fredag. Allt annat vore en sensation. Smålandsspöket har en lillebror i Skåne som vet både hur att synas och skrämmas. Fy!

- - -

Almtuna hemma på onsdag blir en riktigt viktig match för Gnaget. Tre poäng där och jag tror att vi kan ta kvalserieplatsen för given. Förlust och det kan bli onödigt jobbigt. Malmö borta följt av Leksand hemma och Oskarshamn i Småland är ett matchprogram som inte gör mig lugn till sinnet direkt. Snarare själsligt porös, bukligt lös och allmänt nervös.

Själv beställde jag, trots min oro, kvalseriekortet samma dag som de släpptes. Jag uppmanar alla hockeygnagare att, om ni inte redan har gjort det, följa mitt exempel. Laget behöver allt stöd det kan få och det gäller att vara med redan från början. Det ska vara fullt på Hovet när Gnaget krigar för en plats i eliten! Passa gärna på att pröjsa för en plåt till Almtuna-matchen på en gång. Hittills har endast 1330 biljetter sålts, vilket givetvis är bedrövligt med tanke på omständigheterna.

Inga kommentarer: