lördag 21 februari 2009

Sveriges vackraste klubbmärken, del 3

aik
Plats 9: Troja-Ljungby
Kommentar:
Jag är svag för det enkla och avskalade. Troja-Ljungbys märke är i två färger och det gillar jag. Det skulle visserligen kunna göras snyggare med exempelvis ett mindre "klumpigt" typsnitt. En del kan nog tycka att Troja-Ljungby utmärker sig på ett märkbart kladdigt sätt men jag tycker ändå att det fungerar. Ser man loggan i förbigående och lite grann på håll så lägger man märke till den. Och det är ju trots allt meningen att märken ska märkas. Den tanken är väl varken märklig eller märkvärdig?
aik
OBS!
Ursäkta den dåliga bildkvaliten på märkena men jag krymper ned dem för att de inte ska ta upp för mycket plats. Detta är trots allt en svartgul blogg. Vill man se klubbmärkena i finare form kan man helt enkelt klicka på dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå ja, det känns som att de skulle kunna förfina designen något. Jag skulle t ex ta bort den "inre" cirkeln (varför måste man ha två?), och sedan gjort den yttre lite fetare. Kanske kunde man även göra Troja-Ljungby lite mindre och flytta upp hästen så att årtalet kan vara längst ner i mitten, under hästen.