onsdag 18 februari 2009

Jag är så less att jag inte ens orkar anstränga mig att skriva en vettig rubrik till det här inlägget

aik
Jag slutade gå på fotbollsderbyn för ett par år sedan. Jag var helt enkelt less. Less på inkastade föremål, less på avbrutna matcher, less på avspärrningar och annat skit. Är det dags att sluta gå på hockey nu också?

I kväll gick jag hem från AIK-Leksand med exakt två minuter kvar av tredje perioden. Jan Huokko hade fått revansch på alla som hånat honom på Hovet den här säsongen och skjutit 4-3 till bortalaget i powerplay. Sett till matchen ett tämligen rättvist mål. AIK:s försvarsspel var uselt i kväll och det kunde lika gärna gärna ha varit 5-3, 6-3 eller 7-3 som Huokko vispade in. Uppenbarligen fanns det ett fåtal människor bland oss 8094 hockeyintresserade gnagare och leksingar som hade svårt att hantera ett Huokkoskott i baken. Trist för dem. Tyvärr också trist för alla oss andra, som tvingade se glas och snus kastas in på isen.

De inkastade föremålen renderade givetvis omspolning med två minuter kvar. Detta fick mig och många därtill, bland andra ett gäng gamla AIK-legender med Bosse Berglund i spetsen, att lämna arenan. Jag vet inte hur matchen slutade. Jag vet inte ens om den är slut än. Jag bryr mig inte heller. Jag är bara så jävla less just nu. Det är inte så här jag vill ladda upp inför Kvalserien. Det är inte så här jag vill ha det på Hovet.

Tack och god natt.

Inga kommentarer: