tisdag 17 februari 2009

Fredrik Bremberg & Peter Forsberg

Nog för jag är gnagare och nog för att jag inte unnar Djurgården några framgångar. Men när jag ser Fredrik Bremberg lira hockey blir jag på gott humör. Trots att han alltså spelar i helt fel lag.

Sitter och kollar DIF-Timrå i detta nu. Bortalaget ledde med matchens enda mål till alldeles nyss. Då klev Bremberg in i handlingen. Kvitteringen lade han in själv med en iskall backhand efter att ha trampat ifrån en motståndarback. 2-1-målet spelade han fram till med en patenterad bladpass i powerplay. Nu står det hastigt och lustigt 3-1 till DIF som kanske är på väg mot slutspel. Tacka Linkan för det...

- - -

Modo ligger under med 3-6 hemma mot HV71. Peter Forsberg spelar inte för han är skadad. Igen. Behöver kanske inte skriva så mycket mer.

Uppdaterat:
- Jo, det behöver jag!

Inga kommentarer: