fredag 15 januari 2010

Det ljusnar

Hoppsan... Jag blev så till mig av vår seger i Borås att jag alldeles tappade koncepten. Skrev ett fullständigt snurrigt inlägg som jag dessutom lät publicera. Hoppas ingen hann läsa det.

Vi är alltså tvåa i serien. Inget annat. Här kommer mitt ursprungliga inlägg om än i något modifierad form.
¤ ¤ ¤
Vintersolståndet inträffade förra året den 21 december klockan 18.47. Sedan dess har det gått åt rätt håll för Gnaget. Ekonomin är - åtminstone tillfälligt - under kontroll. Sportsligt föll vi visserligen i Mora den 27/12 men därefter har laget radat upp segrar. Femte raka kom ikväll i Borås. BORÅS!! Jag tror banne mig det ljusnar.

I afton gick det mesta vår väg:
  • Leksand lyckas med tur och skicklighet norpa alla tre pinnar hemma mot Malmö. Leksands PP fäller avgörandet. Men masarna var riktigt illa ute ett tag i tredje perioden.
  • Mora torskar i förlängningen i Karlskoga. Trots att de jobbar sig tillbaka från ett tvåmålsunderläge får de alltså nöja sig med bara en poäng.
  • Växjö går på pumpen hemma mot Sundsvall. SUNDSVALL!! Andra raka strafftorsken i Lejkerdome för Karlssons boys. Fjärde raka förlusten totalt.
  • Och AIK vinner alltså borta mot Borås. Ryno noteras för två assist. Dicken sätter den tidiga och viktiga kvitteringen. Och Österberg avgör 18.55 in i tredje!
¤ ¤ ¤

Leksand kommer att vinna serien, det känns tämligen säkert. Andraplatsen däremot är det öppen fight om. AIK är hastigt och lustigt ny tvåa. Lejkers skuggar på samma poäng medan Mor AIK är 4:a, en poäng efter.

Nu väntar serieledarna på tisdag. Det bör bli fullsatt på Hovet. AIK vs Leksand. Vi ska krossa dem!

5 kommentarer:

Greken sa...

Jag fick ju fel. Jag sa att vi ska va 3a när jag ringer dig efter matchen men så fel jag hade. Vi är ju 2a.

Black Boris sa...

Du är förlåten. Själv skrev jag i mitt ursprungliga inlägg att vi var fyra! Tabellen på stats.swehockey.se var inte uppdaterad och min hjärna var fotfarande besatt av Borås... tror jag.

Greken sa...

Borås, Borås, Borås, Borås, Borås, vad ska vi göra ått det? Har ju varit för mycket av det Borås, Borås, Borås, Borås. Ps Såg du hur min vän i Växjö var mot Sundsvall. Måste tack han.

Black Boris sa...

Haha, Tsimikalis satt alltså utvisad vid två av Sundsvalls mål. Och så drog han visst på sig en 10:a för "abuse". Låter som en riktigt grek det där!!!

greken sa...

En bra grek han får gärna göra så fler matcher