fredag 29 januari 2010

Balal(aik)a

Gubben som spelar och sjunger här nedan dog 1993. Han var visserligen bulgar - således inte ryss - men han hette Boris och han hade en bullrande basröst. Allt enligt Wikipedia. Wikipedia kan man nästan alltid lita på. Wikipedia påminner på så vis om Peter Mellqvist och hans anhängare. Förutom att Boris hette Boris och var en skönsjungande tenor kunde han lira balalaika. Det är ett härligt instrument. Nuförtiden finns det ungefär lika många svenskar som bryr sig om balalaika som det finns gnagare som bryr sig om hockey. Ändå eller kanske bara just därför hör den som lyssnar ordentligt på sången att Boris sjunger om AIK. Balla AIK.

¤ ¤ ¤

Enligt många JA-sägare finns det inget egentligt alternativ till KHL. Antingen går vi med eller så går vi i konkurs. Enligt mig är det där skitsnack. Det finns ingenting som säger att AIK går i konkurs bara för att vi säger nej till KHL. Vi har varit nere på botten förr och vi har rest oss förr. Jag säger det jag sagt tidigare och jag står för varje ord. Jag ser hellre AIK i division 1 än i KHL. Jag väntar hellre 50 år på ett SM-guld än ser AIK spela hockey i Moskva. Om jag hetat Björn Ranelid skulle jag nu skrivit att det jag just skrev var det klokaste som någon gnagare skrivit i år. Nu heter jag emellertid bara Boris och min blygsamhet hindrar mig från att spegla mig i min egen glans.

¤ ¤ ¤

Lyssna nu på Boris och njut för en stund. Och betänk att AIK ikväll besegrade Borås. BORÅS!!

Inga kommentarer: