måndag 11 januari 2010

Inspiration

Offensiv hockey 2.0 tar jag del av en rankinglista över världens hockeynationer. Sverige är fyra och Finland etta! Mest anmärkningsvärt är ändå Greklands blygsamma placering. Vad ska Greken säga nu?

Sargut går med ny, avskalad layout mot nya stordåd. Jag gillar vad jag ser och än mer vad jag läser. Keep up, Kent!

En ny favvo som jag numera följer dagligen är Bättre hockey. Inspirerar och lockar till både skratt och eftertanke. Härligt!

En annan blogg som jag sent omsider fått upp ögonen för är Sossehockey. Betydligt mer spännande än moderatbandy. Desstom svart som synden, vilket föga överraskande tilltalar en Black Boris.

GurkOlle skriver eftertänksamt och med känsla och får med sin härliga vinterskildring mig på gott humör.

Jämtleksing är som vanligt helt suverän. Dagens två inlägg gör mig lycklig och lite fånig till mods. Sitter vid min dator och varvar fniss med kluckande skratt.

¤ ¤ ¤

Idag har jag varit sur och tvär. Jag har känt det som all lust att blogga varit död. Tack vare besök på bl.a. ovan nämnda bloggar känner jag nu lusten komma tillbaka. På onsdag tar AIK sig an Bofors. Vi ska krossa dem!

3 kommentarer:

Adam K sa...

Black Boris:
Håll dig inte i sargen och se när vi andra bloggar, gå själv rakt på mål precis som den AIK-are du är och sätt den i Krysset! Överraska oss. Seså, dina inlägg är mycket bra. Driv på in i mitten av banan och avslossa ett skott. Black Army jublar, He´s BACK!

Kent sa...

Vafalls? Jag vet iofs hur det känns när bloggen blir din demon.

Boris, du brukar ju fylla bloggen med små lustiga stories mm när hockeyn gått i stå, men nu är ni ju med i racet...

Kom igen, saknar dina alster

Black Boris sa...

Adam och Kent,

Jag blev så jävla less bara för ett par dagar sedan men jag lovar att försöka bli glad igen.