torsdag 14 januari 2010

All day long I've been thinking about Borås

Jag har för närvarande en fruktansvärt jobbig hemtenta att ta itu med. Den håller på att förstöra hela min kväll. Värst av allt är att jag inte kan koncentrera mig på den för fem öre. I mitt huvud finns nämligen bara Borås.

Borås, denna underbara stad. Borås. Fan, jag tror jag gått och blivit besatt av Borås.

Borås är ju inte bara en stad att beundra. Det är ett hockeylag också. Borås. Borås Hockey.

I morgon ska min hemtenta var inlämnad och klar. Senast 23.59 ska jag ha mejlat in den till Stockholms universitet. Hur fan ska det gå till? AIK spelar ju för helvete hockey i morgon kväll. I Borås dessutom. Mot Borås. Jag sitter här och försöker författa en djuplodande analys av en novell från 1886 och allt jag kan tänka på är Borås. BORÅS!!

Ibland undrar jag hur supportrar till elitserielagen står ut. Hur står ni ut, alla supportrar till elitserielagen? Det måste ju vara olidligt för er att säsong efter säsong efter säsong tvingas genomlida match efter match efter match utan att någonsin få se era lag möta Borås. BORÅS!! Fattar ni vad jag snackar om? Jag snackar om Borås. BORÅÅÅÅÅÅS! Vilket lag alltså. Vilken fruktad klubb. Vilken makalös motståndare. Fattar ni vad jag har att se fram emot? Va? VA!! Borås borta. BORÅS!!!

Jag börjar bli desperat nu. Jag måste sluta tänka på Borås. BORÅS!! Jag måste släppa greppet om Borås och fokusera på min hemtenta. I have to get rid of Borås. Försvinn Borås ur mina tankar. Försvinn och kom aldrig åter. Ge dig iväg! Schas!

Borås Borås - lyder min diagnos
Borås Borås - liknar snart psykos
Borås Borås - jag behöver narkos

Borås Borås - eller kanske hypnos
Borås Borås - Borås Borås
Borås Borås - BORÅS!!

UPPDATERAT 22.29

OBS! Bilden snodd av
en leksing som en gång i tiden snodde den av en gnagare och därefter förvrängde den något alldeles fruktansvärt.

1 kommentar:

Adam K sa...

Black Boris:
Under Högstadie tiden, hade jag en pärm, artiklar + klister.
Jag läste alltid aftonbladet då jag kom hem från skolan, stod det nåt om Hv klistrade jag in detta UTÖVER alla matchreferat om HV före och efter matchdag. Det är därför jag har ett starkt minne av att HV- AIK slogs om sista slutspelsplatsen, har en bild då Jonas/Joachim Esbjörs kom till HV där det stod " Bröderna Esbjörs frälsar HV71, med en bild på de två i hockutrustning stå vid altaret och buga.

Jag följe Hv på detta sett i 3 år, försäsonger var med, alla träningsmatcher och mina matchtips. Hade matchreferat + min egna under=).

Men sin insåg tillsist, vad håller jag på med? Finns ju mer i livet att ta av. Så nu är jga lite mer distanserad av HV och se hockey i helhet och mer som en kul grej att det finns hockey. Dock är ju tipsen kvar som nu är på bloggen istället=) + förmatch-kommentar=)