söndag 24 januari 2010

Pilutta Play

Men Dicken, men Dicken, pilutta play, pilutta play
Jag vet nånting hemligt som bara är för mig
Pilutta, pilutta, jag säger inte vad det ä'
Pilutta, fast du vill nog gärna veta de'
Pilutta play, en hemlighet
Pilutta play, som ingen, ingen vet
och ingen i Gnaget får heller veta det
Men det förstås, om du är snäll
och ger mej en och annan karamell
så kanske, ja kanske jag säger det i kväll

Åh Boris är barnslig, den stackars lille bloggaren
Dick struntar väl blankt i hans dumma hemlighet
Det är nånting fånigt, det kan man ge sig katten på
och vad det än är får Dick veta det ändå
Pilutta play, pilutta play
Dick vet att Boris ej kan hålla sig
för Boris är som en skvallrande tonårstjej
Han bloggar redan nu i kväll
och bubblar ur sig orden med en smäll
det går ju så bra utan minsta karamell

Du tror det är fånigt, men det är tvärtom intressant
Jag kanske är barnslig men även observant
Vadå 'rå, säg Boris, om du håller på AIK
Berätta då genast vad du fått reda på
Okej då Dicken, hör min sång
Du måste passa pucken snabbt nån gång
Vårt PP är just nu en tragisk följetong
Det saknas fart och energi
Det saknas fantasi och frenesi
Vårt PP liknar mest piluttig parodi

Pilutta play, pilutta play
Pilutta play, pilutta play på dig
Pilutta, pilutta, pilutta play, åh nej
¤ ¤ ¤
Originalet:

Inga kommentarer: