torsdag 14 januari 2010

The Haters

Brynäs sportchef Michael Sundlöv har aldrig varit någon borisk favorit. Snarare tvärtom faktiskt. Liten, stöddig och allmänt muppig - så skulle jag vilja beskriva mitt samlade intryck av herr Sundlöv. Fulare målvakt vete fan om jag sett. Det skulle väl möjligen vara Ron Hextall då som en gång i tiden gjorde lite som han ville på NHL-rinkarna. Men han spelade i alla fall i rätt lag. Jo, Flyers är mina favoriter over there - tacka Per-Erik Eklund för det.

I alla fall. Sundlöv har gett upphov till feta rubriker igen. Den här gången är det Disciplinnämnden han är sur på. "De måste hata oss", säger Kermit... förlåt, Sundlöv. Detta uttalande får mig att börja fundera. Är Michael Sundlöv AIK:are? Är han en gnager i tigerdräkt? Är han en frekvent besökare och skribent på Golden Hill?
Som alla med lite koll vet hatar ju alla Gnaget. Ja, ALLA hatar Gnaget. Domarna gör det - förstås. Disciplinnämnden likaså. Håkan Södergren och hans kollegor på Viasat Hockey hatar Gnaget något alldeles otroooligt mycket. För att inte tala om ALLA supportrar som inte håller på Gnaget. De hatar oss så in i helvete. Fan vad de hatar oss alltså. Det är inte konstigt att så många AIK:are så gärna sjunger hatsånger och hatramsor. Jag menar, tänk er själv hur det känns att ständigt vara hatad. Det är inte konstigt om man till slut börjar hata alla som hatar en...
Nä, nu ska jag koka mig ett redigt ägg. Sen ska jag ta mig ytterligare en liten funderare. Vad kom egentligen först, hönan eller ägget? Kanske Michael Sundlöv kan svara på den frågan.

3 kommentarer:

Kung Kenta sa...

Jaa, va kul, vi har nåt gemensamt. "Lets Go Flyers"

Black Boris sa...

Psst... Greken håller också på Philadelphia...

greken sa...

Lets Go FLYERS