söndag 24 januari 2010

Tennissiffror

AIK - Oskarshamn drar aldrig jämnt. I regel vinner AIK stort hemma och förlorar ungefär lika stort borta. Alltsomoftast bjuder lagen på tennissiffror. De senaste tre matcherna har slutat så här:

AIK 1 6 6
IKO 6 3 2

Förra säsongen vann Gnaget visserligen med 7-1 hemma i december, men borta i oktober blev det 6-1 till IKO.

¤ ¤ ¤

Allt talar för en svartgul seger i eftermiddag. Jag tycker att 6-2 låter rimligt. Men man vet aldrig med IKO. Tänk om de bryter tillbaka och kämpar sig fram till ett tiebreak? Det kanske rentav slutar 7-6 till Gnaget - efter förlängning. Om Björn Hellberg var här skulle jag be honom om ett tips. Jag undrar när det viktiga sjunde gamet infaller. Är det typ i mitten av andra perioden, när matchen står och väger som mest? I så fall förväntar jag mig att Gynge kliver fram och trycker in 2-1-pucken. Givetvis är det av högsta vikt att hålla sig framme på returerna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underlag spelar ni på?

Black Boris sa...

Det är gräsligt med grusade förhoppningar varför jag antar att det blir på hardcourt.

Adam K sa...

Balck Boris:
OSkarshamn = The Ghost Town, hehe