fredag 6 mars 2009

I valet och kvalet

aik


Enligt AIKs hemsida, som inte uppdateras riktigt så ofta som jag kan önska, hade det den 27 februari sålts 1443 kvalseriekort. Det tycker jag är alldeles för lite. Men hockeygnagarna är ett kräset släkte och det lär krävas goda gnagiska resultat i början av Kvalserien för att Hovet ska fyllas av jublande medgångssupportrar framåt säsongsavslutningen.

Jag kan tänka mig att det är många gnagare där ute som i detta nu funderar på om det är värt att lägga en peng på hockeyn. Till alla dem, till alla Er, har jag bara en sak att säga: KÖP KVALSERIE-KORTET NU! Står ni i valet och kvalet - välj kvalet! Ska det vara så svårt? AIK Hockey behöver allt stöd man kan få. Det är nu det ska avgöras, det är nu det gäller att vara på plats. Visa Era AIK-hjärtan när de som mest behövs!

Själv fick jag hem mina kort med posten i början av veckan. Det kändes gott att riva upp det stiliga AIK-kuvertet och lägga vantarna på mina rariteter. Nu räknar jag dagarna tills det är dags att ta promenaden upp till Hovet. Jag känner redan doften av bränt kaffe, överkokt korv, spilld senap och vikta servetter. Jag ser redan den glödande borgen framför mig, jag hör AIK-sången eka i mitt boriska huvud. Jag känner smaken av gurkmeja, kringelkross och Leksandsknäcke.

Släpp pucken loss - det är vår!

Inga kommentarer: