tisdag 24 mars 2009

Nattsvart

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a




a

BU!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det som händer? Var har all vilja tagit vägen..?

Anonym sa...

Beklagar förlusten, Boris.
Inget ironiskt, helt ärligt.

Det där var en oväntad storförlust faktiskt.

Black Boris sa...

Det största problemet i AIK just nu är det fullständigt havererade försvarsspelet. Det är någonting som inte stämmer och jag tror att felet delvis stavas Dick Tärnströms ena knä. Dicken har varit minst sagt medioker så här långt i kvalspelet. Halvskadad?

Sedan måste jag säga att laguttagningarna och matchcoachningen har varit under all kritik. I premiären mot Västerås borde man tidigt ha insett att Gahn inte fungerade i förstalinan. I senare matcher har man mestadels matchat Sandberg, Bång och Bergström emot motståndarlagens förstakedjor. Det har inte varit lyckat. Gnagets förstalina har ju främst synts i försvarszon.

Bänkningen av Milam inför Rögle är obegriplig. Jag har ifrågasatt amerikanen sedan ett tag men mot SSK och Leksand tycker jag att han var bra, för att inte säga en av de bättre i laget. Taskig tajming att plocka bort han just till Röglematchen.

Och att Christofer Löfberg inte får mer speltid mot Rögle tycker jag är en skam. Han om någon hade varit taggad inför den matchen. Dålig känsla av Melin/Franzen.

Målvaktsspelet, målvaktsbytena och de desperata "ta-ut-målvakten-försöken-med-massor-av-tid-kvar" är en annan bidragande orsak till Gnagets fall. Både Heino och Holmgren har sviktat nu när det gällt som mest. Det skapar naturligtvis oro i laget när varken målvakter eller försvarsspel fungerar.

- - -

AIK har i perioder, särskilt i början av säsongen, haft svårt att producera framåt. Därför är det inte oväntat att Gnaget gör lite mål framåt även i Kvalserien, där vi dessutom bara möter starkt motstånd. Dock hade jag aldrig trott att vårt försvar skulle vara seriens sämsta efter fem omgångar. 20 insläppta hittills är uselt.

- - -

Samtidigt ska man inte gräva ned sig allt för djupt över AIK:s svaga kvalspel. Inför säsongen trodde ingen, särskilt inte jag själv, att Gnaget skulle vara med och slåss om en elitserieplats. När det väl började vankas Kvalserien trodde och hoppades jag på Gnaget men nu inser jag at vi kanske inte riktigt räcker till.

Förhoppningsvis kommer man att ha stor nytta av årets erfarenheter när det drar ihop sig nästa säsong. För hur det än går i år: Tids nog ska vi tillbaka!