torsdag 12 mars 2009

Kast med liten gurka

vik västerås


Detroit har sina bläckfiskar.
Gnaget sina råttor.
Djurgården sina bananer.

Man ska inte kasta pärlor till svin och man ska inte uppmuntra till vandalism. Men nog vore det kul med lite gurkor på läktaren i morgon kväll. Våldslöst spännande och bonnigt kul.

Nä, så roligt får man förstås inte ha det i stora stygga Stockholm. Jag skulle nog ha fötts i en liten håla egentligen. Halva min mentalitet osar lantis. Resten består av stadsskadat gods. På vischan kunde jag i lugn och ro skratta åt Stefan & Krister, åka skoter, pimpla fisk och ha det bra. Nu sitter jag fast i en stockholms lägenhet och odlar gurkhumor som ingen förstår. Det är tufft att vara missanpassad nollåtta ska bönderna veta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gurkor hade varit ursinnigt roligt! Nästa så att jag går på matchen bara för att kasta gurka