lördag 28 mars 2009

Att greppa ett halmstrå


Okej, jag ska inte sväva iväg nu. Men jag tycker om att drömma. Jag tycker om att hoppas och jag tycker om att tro på underverk.
-
Om AIK vinner sina resterande fyra matcher samtidigt som SSK kammar noll mot antingen Västerås, Växjö eller Leksand, ja då spelar Gnaget i Elitserien nästa säsong. (Om nu inte Växjö också går fullt förstås. Men det gör de ju inte!)
-
Igår såg Dicken bättre ut än tidigare. Han kanske aldrig var halvskadad. Han kanske bara har var ringrostig efter skadan. Vad vet en glad amatör som jag egentligen?
-
Och Heino spikade igen. Äntligen!
-
För AIK var det back to basics som gällde igår och nu är man plötsligt back in business av bara farten. Tre poäng hemma mot Rögle på måndag är ett måste för att halmstrået inte ska glida oss ur handen.
-
Gnagets rutinerade back, Erik Ryman, fick igår spela en ny roll i filmen om sin karriär. Som hårt arbetande powerforward pumpade han på i två peroder. Sedan tog krafterna slut och Ryman fick ge plats åt den dittills bänkade Ryno. Ryno tackade för förtroendet genom att för en gångs skull ta i. Resolut trampade han förbi en moståndare i mittzon innan han med fart och fläkt slängde iväg en rivig dragare. Växjös målis, den gode Brage, agerade tamt och pucken stack in mellan arm och kropp.
-
Jag saknade Greken igår på Hovet. Min hårt arbetande vän hade säkert varit med på noterna när det hettade till i tredje perioden. Vi talar ändå om en man som genom att gapa och glenna* lyckats med konststycket att bli utslängd från en innebandymatch. Och då är han ändå själv innebandydomare!

*Att glenna = att dricka bira samtidigt som man ägnar sig åt högt och osammanhängande tal.

4 kommentarer:

greken sa...

Jag vet ju att han har gjort fel när jag glenna efter som jag själv är ju innebandydomare!

Black Boris sa...

Självklart. Förresten ryktas det om att Anders Frisk ska glenna både en och annan gång i samband med årets fotbollsallsvenska. Ni kanske kan slå er ihop! :)

greken sa...

ja det vore något så kan jag lära han hur man gör så att han gör comeback

Black Boris sa...

Är det sant att Frisk brukar hänga med dig på semestern? Jag har alltid misstänkt Brun utan sol i hans fall men när jag tänker närmare på saken inser jag hur det hänger ihop. Greken och Frisken firar summertime tillsammans i Grekland. Klart som fan att Anders blir brun...

För att inte tala om din andre favorit, Herr Fröjdfeldt. Han är ju inte bara brun, han är kraftigt glennifierad också.