lördag 14 mars 2009

Västerås chanslösa i längden

Mats Wennerholm skriver i sin blogg om VIK efter gårdagens skräll:
Nu ser Västerås ut att kunna bli kvalseriens skrällag. De har Växjö hemma på söndag och efter den omgången kan de ligga på en elitserie-plats. Det var länge sedan VIK var så nära elitserien. Jag minns när de vann elitserien 1993. Då hade de ett kanonlag. Sedan har det mest varit utför.
Den gode Wennerholm är en kunnig och klok journalist. Men citatet ovan tillhör knappast hans mest genomtänkta. Jag tar det för vad jag antar att det är: Ett spontant blogginlägg efter ett långt arbets-pass.

Jag vet att man aldrig kan veta, särskilt inte i hockeyns värld. Men om Västerås överhuvudtaget blandar sig i slutstriden om elitserie-platserna lovar jag att aldrig mer tippa ett resultat. Västerås vann igår, visst, grattis alla gurkor. Det är möjligt att man slår storlaget Växjö i morgon också. Men sedan blir det stopp. Västerås har inte en chans att gå upp i år. Det är jag helt säker på. Laget är för dåligt helt enkelt. Och konkurrensen är alldes för hård.

Inga kommentarer: