tisdag 5 oktober 2010

Migränbyhockey de luxe

Luleå borta ikväll och det blir förstås stenhårt. Som att möta AIS fast värre. Luleå lirar migränbyhockey de luxe. De ÄR Almtuna fast med bättre spelarmaterial. Rönnken har tagit med sig idén hem till idet och bjuder bättre hockey med tokpress. Den som hoppas att björnen sover kan sluta hoppas. Ingen mening vara varlig när besten redan är farlig.

Om Gnaget ska vinna ikväll krävs det blåställ på. Jobba, jobba, jobba. En vägg i kassen. Men inte bara det. AIK måste klara av att spela sig ur press, ur zon och i samma veva sätta upp egna anfall som leder någonstans. Jo, men visst är man orolig inför kvällen. Det kan bli fet torsk. Det kan bli fiasko. Det kan bli succé. Jag hoppas på Josh och ett par mål i PP. AIK behöver tre poäng.

* * *

Jag vill passa på att skicka en hälsning till Lasse, som laddat inför match på ett något okonventionellt sätt. Blindtarmen är ett litet helvete, särskilt när den brister. Om vi någon gång skulle råka på varandra kan vi leka riktiga män och jämföra ärr. Mitt är så hääär stort! Krya på dä nu, du stjärna på blogghimlen!

Angående KFIB så tänkte jag att Plissken nu, högst tillfälligt, får gå in i första backpar. Kent får ta burskydd och fortsätta lira sarg ut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man tackar... Uppenbart finns det stora gnagare också. Men det visst jag ju redan...

Ärret blir nog bara en liten prick då man skippade att ta ut den brustna biten och dränaget inte var större än ett gammaldags sugrör..

Brynäsredaktionen sa...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article7900661.ab

Ööh, ni AIK:are verkar inte gilla TV4 nåt vidare... :-D

Black Boris sa...

Bättre Lasse: Då är mitt ärr mycket tuffare. Flera cm långt och tjockt rött. Efter ett par år slutade det tyvärr att klia. Manligt. Jag antar att det blir bättre hockey på teve ikväll? Ska vi säga 3-4 efter straffar?

Brynäsredax: Du vet väl att Solvalla ligger nästintill Gnagarland? Vad hade de förväntat sig liksom? Vi är överallt...

Adam K sa...

Hej Boris: JA gundrar över en ramsa ni har i AIK soom jag ej förstår till 100

Den går nåt liknande:
"VI ÄR AIK, VI ÄR ÖVERALLT...."men det är inte ni"?

Just det sista är jag totalt osäker på, är texten så i slutet eller är det annat de säger?

Black Boris sa...

Adam, har du prövat att googla?

Allmänna Idrottsklubben, AIK
Vi är överallt
Men det är inte ni
För ni är...