lördag 16 oktober 2010

Boris Svartenbrandt

Småfåglar kvittrar i mitt öra. Var kommer de ifrån, hur hittar de till vrån? Förser mig med ännu en trudelutt att göra våld på. Sorry Shane.



Det var fredag kväll, en mysig kväll
jag låg i sängen, snygg och sensuell
En fågel satt på mitt nattduksbord
och den kvittra till mig sina fågelord

Trudeluttili
Trudeluttilej
Trudeluttili
Trudeluttilej

En fågel satt på mitt nattduksbord
och den kvittra till mig sina fågelord

Jag är vacker, svart och gul
och jag drar en och annan vals
Jag lånar och spånar mest på kul
och sen dånar jag för full hals

Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag tar mig ett nytt snedsprång
Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag snor ihop en rövarsång
Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag lovsjunger än en gång
Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag hovsjunger natten lång

Har borstat tänder, tvättat mig
rakat av mig mitt glesa skägg
När en kvittrande fågel visar sig
och säger: "Sno ihop ett nytt inlägg!"
Jag är svartgul i min själ
ja, det kan ni nog förstå
Jag har mina skäl och alla sånger jag stjäl
är för Gnaget, AIK

Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag tar mig ett nytt snedsprång
Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag snor ihop en rövarsång
Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag lovsjunger än en gång
Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag hovsjunger natten lång

Och när jag dör så gräv en grop
i svarta skogens famn
Hör en härlig kör, en gnagarhop
skandera mitt rövarnamn

Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag tar mig ett nytt snedsprång
Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag snor ihop en rövarsång
Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag lovsjunger än en gång
Kalla mig Boris Svartenbrandt
när jag hovsjunger natten lång

2 kommentarer:

batong sa...

tror minsann att aik är på g nu.

Black Boris sa...

Tror jag med.