måndag 13 september 2010

KFIB: All star team


Idag har jag haft mycket att göra. Mycket att göra har emellertid aldrig hindrat mig från att ägna några minuter åt väsentligheter. Därför har jag idag tagit ut ett försäsongens all star team! Laget består av två kompletta femmor, vars samtliga pjäser är stjärnor på blogghimlen.

Vi går väl direkt på förstafemman…

Första backparet består av två rutinerade herrar som kompletterar varandra på ett utmärkt sätt. Bättre Lasse och Kringel Knut.

Lasse är lite av pappa i laget. Älskar att styra spelet, grym i PP. Skjuter bra men utmärker sig kanske främst som en lysande passningsspelare. Sätter alltid första passningen. Konstruktiv, får fart på sina medspelare. Inspirerar till stordåd.

Kringel Knut, även känd som Knock Out Knutten, är som bäst i BP. Stenhård runt kassen, älskar att fajtas i målgården, missar aldrig en chans till trashtalk. Trivs bäst där det stinker. Föredrar därför AXA framför AXE. Får ibland skäll av Lasse, som vill spela bättre hockey. Svarar då i regel med att slå sarg ut.

Kedjan håller, liksom backparet, högsta klass och består av Sossen, Jämtleksing och GurkOlle.

Sossen är, naturligtvis, vänsterforward, trots att han aldrig ser rött. En klok och stabil herre som vet hur man plockar poäng. Har en enorm potential och borde kunna leverera ännu oftare än han faktiskt gör. Tar ett stort defensivt ansvar, brynäsare som han är. Tiger hellre än tigger.

Jämtleksing. Furstecenter, tvåvägsspelare, lagkapten. Taktiskt skicklig och med en blick för spelet i klass med Foppa. Oftast lugn och sansad men tvekar inte att dela ut en smäll när det hettar till. Ryktas vara på väg till Leksand, som för närvarande skriker efter just den spelartyp som jämten representerar.

GurkOlle. Stor, stark och fruktansvärt snäll. Lagets svar på Tomas Holmström. VIKer aldrig ner sig. Trots att han inte gör en fluga förnär så retar Olle gallfeber på vissa motståndare. Nyttig för laget och oerhört uppskattad internt. Till och med kompis med domarna, till Knuts stora förtret.

Så till andrafemman…

Backar: Chrille Plissken och Tigger Tom.

Plissken tar risken. Gillar att gå på offensiven i alla möjliga och omöjliga lägen. Lagets och ligans enda spelare som skjuter som han swingar. Ofta avblåst för spel med hög klubba. Får under inga omständigheter vara på isen samtidigt som Bättre Lasse. Gubbarna gaddar nämligen ihop sig och ägnar sedan all speltid åt att snacka skoter och norrskenspolka.

Tigger Tom. Lagets kanske mest underskattade spelman. Hårt arbetande back som tar ett enormt ansvar i defensiven. Dessutom lagets musikaliske kameleont. Trivs egentligen bäst i spelarbussen, där han vanligtvis ägnar restiden åt att nynna franska och finska schlagerfavoriter. På väg mot sitt stora genombrott? Ingela ryktas ha slagit en pling...

Kedjan är relativt nykomponerad och består av Brynäsredax, Prozac och Adam K.

Brynäsredax och Prozac är ett gammalt radarpar som trivs bäst mot DIF. Öser in poäng tillsammans men drar på sig på tok för mycket utvisningar - inte sällan efter att ha slagits internt om vem som ska få sista ordet. Redax & Prozac är lite grann som Arne & Ankan, fast ändå inte. Två sköna snubbar som båda klär i svart.

Adam K. Vad ska man säga? Lagets joker. Älskar offensiv hockey, skjuter på allt. Drömmer om en framtid i NHL. Har slarvat med barmarksträningen och är därför lite ringrostig. Kommer troligen igång lagom till elitseriepremiären.

Så där ja. Två formationer som det slår gnistor om. Själv fick jag tyvärr inte plats i någon av femmorna utan får nöja mig med att vakta kassen… Boris i buren. Handplockad!

15 kommentarer:

Hockeysossen sa...

Ojojoj! Förstafemman! Jag hade varit glad över att vara vattenbärare i det gäng som omger mig. Ni ska veta att jag kommer att sälja mig dyrt. Räkna med hårt arbete, lojalitet och oväntade passningar.

Black Boris sa...

Given, driven, självskriven.

Anonym sa...

I´m not worthy borde jag väl skriva men då det handlar om klubben för inbördes beundran funderar man ju på vad dom andra gör där...? Behöver dom vara med när JAG, den eminenta allroundspelaren med näsa för allt och alla är på plan?

Å andra sidan är ödmjukhet en dygd jag har i containrar på bakgården och med en faderlig glutt mot dom bjuder jag givetvis in denna fagra samling av fantastiska ekvilinånting i ämnet och sporten och vad man nu kan dra fram. Nej inte den, Boris...

Att få vara med känns som ytterst hedervärt och nej jag är inte den som kräver min plats utan bjuder gärna ut den till den som vill och känner sig manad och kanske bättre puckad. Men en passning vet jag hur man slår så jag instruerar gärna lite innan jag viker in...

Då jag sakta styr mot sportdryckens förlovade Mekka hoppas jag att Plissken gjort detsamma för får jag inte umgås PÅ isen så tar vi det på annan plats. Fler är så klart välkomna att dela vår segerskumpa för här är vi som dom 11 musketörerna. En för alla och alla för en...

Black Boris sa...

Hehe, fram med den nu...

Olof Loklint sa...

Grymt! Så fort du nämner mitt namn upplever jag dig som en allt bättre skribent. Hänger det ihop?

Man får dock tacka för uttagningen till detta illustra sällskap! Känner mig oerhört hedrad. Vilket gäng, vilket gäng..

Tigger Tom sa...

Fasen Boris, borde inte du själv vara sniper? Du levererar ju den ena pricksäkra fullpoängaren efter den andra. :) -klättrar in i bussen glatt nynnandes-
http://www.youtube.com/watch?v=P1jIGZTuvHc&feature=related

Knutte Kringla sa...

Ser HOMOgent ut. Första backapar sitter på tyngden och ev lite spel-förståelse. Jag lutar mera åt spel-förstörelse, då sarg ut är en vacker folkvisa. Funderar på att byta namn till burskydd.
Att du hamnar i i målet Boris är ju bara som det skall. Är man ny när man skall dela, så blir det enkelt att sätta "junisen" där.

Visa att du vill upp.

Black Boris sa...

GurkOlle, visst hänger det ihop. Varje gång jag nämner ditt namn känner jag samma sak. Inte för att tjata men hur blir det med det där AS-tipset egentligen?

Tigger T, underbart låtval. Även om jag, just i eftermiddag, har övergett den franska schlagern till förmån för den finska - operan! (Har ingen aning vad gubben sjunger om men efter 5 minuter varvar han upp och blir som allra bäst.)

Knutte K, jag kan inte tänka mig en bättre plats att stå på än i kassen. Därifrån kan jag i lugn och ro iaktta mina lagkamrater. Med kaffe i flaskan?

Brynäsredaktionen sa...

Vafalls?! Andrafemman?? Förolämpning på hög nivå! ;-)

Gillar dock att jag får husera med Prozac då vi har vår Apa-avsky som gemensamt ämne. Adam K är vår unge medhjälpare som Likt Järnkrok blie mkt intressant ha med i kedjan!

Men andrafemman...nu gör Du mig ledsen, Svarte man! ;-)

Black Boris sa...

Höddudu Redax, nu ska du inte va lessen bara för att fabbo Boris inte låter dig spela med förstalinan. Tänk på MIG då som bara få stå och titta på som ett annat djur i bur. Nä, jag säger som Tiffany Persson från Staffanstorp: Var tacksam nu!

Brynäsredaktionen sa...

Det är ju Du som ha tagit ut laget och lovar dig en sak - om vi i vår första match leder med en sisådär 7-8 mål så ska jag göra mot Dig som Tigern gjorde mot Wille i hans första match, moahahaha! ;-)

Black Boris sa...

Ja, man får inte bli för kaxig. Eller hur det var... Minns att jag läste om det där i Börje Salmings bok för länge sen. "Blod, svett och hockey" - skulle faktiskt funka bra som underrubrik på nån skön hockeyblogg...

Greken sa...

Är jag assisterande coach eller assisterande zebra. Jag vill också va med och leka lite.

Black Boris sa...

Materialare.

Greken sa...

Jag kan va huvud coach. Men det kan bli jobbigt för spelarna där ute. För jag skulle plocka ut dig hela matchen och köra utan målvakt. Måste ju ha dig vid båset så vi kan prata. Men med dom spelarna där ute så skulle inte motståndarna ens få röra pucken och väktmästaren skulle bara behöva spola halva rinken.