torsdag 7 oktober 2010

Tämj en tiger!









Under en kort men förvirrad tid som sökande tonåring funderade jag allvarligt på att bli buddhistisk munk.

Mina planer lades emellertid på is. Hastigt och lustigt skulle man
kunna säga. Det var nämligen mitt första möte med det motsatta könets aktiva sexuality som gav upphov till en uppgiven dröm om Nirvana. Jag insåg att livet var mer än lidande. Därmed bestämde jag mig för att hädanefter hänge mig åt köttets lustar, gnagiska under och rock n roll. Jag har ännu inte funnit några som helst goda skäl till att ändra mig gällande mitt andliga livs outgrundliga vägval.

* * *

I kväll kommer Brynäs f.d. Tigers till stan och det tycker jag känns spännande. Det kan bli en rivig afton på Hovet. Jag förväntar mig två lag som vill ha en liknande matchbild, med ett hemmalag som ligger i, laddar på och skjuter skarpt.

AIK vill naturligtvis skapa tryck och målchanser. Brynäs vill troligtvis annorlunda. De kommer att göra sitt bästa för att ta emot oss med öppna armar, omsluta våra mest målkåta spjutspetsar, för att sedan avväpna dessa med med ett tjut. Brynäs vill spela sig ur press och skapa sylvassa kontringar. Alltid bakifrån. Väl nere i Gnagets erogena zon blir det överlämningar i hörnen och hopp om fritt fält i slottet.

Boork skulle sagt att det handlar om att skaffa sig momentum. Den som får övertaget och kan utnyttja det vinner matchen. Jag skulle föredra att prata om hur man bäst tämjer en tiger. Skjut den i sank!

3 kommentarer:

Brynäsredaktionen sa...

Vi får väl se vem som vill trycka på och skapa målchanser. Kikar vi tillbaka på våra resp matcher så är det ganska tydligt om vem som vill vad, haha!

Men annars vill jag tacka Dig för att Du skriver "f.d. Tigers"! Om nu bara styrelsen, klubbledningen och BIF-shopen vill ta åt sig av det budskapet så blir iaf jag glad...

Nä, nu väntar Hovet - vi kanske syns..?

Black Boris sa...

Moahahaha :)

Eddie sa...

ju större dom är, desto tyngre fallar dom.
Det stämmer på mig, fälld av ett virus.
Fäll nu brynäs ikväll också.

jag ser gärna att det blir som den
26/1 -75
är jag för styv i korken då?