måndag 18 oktober 2010

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Att det blev en konstig match på Hovet i kväll var kanske inte så konstigt. Konstigare saker har väl hänt än att en färsk nykomling med nyvunnet självförtroende går på pumpen mot ett famlande mästarlag. Någon gång måste det ju bli ett bottennapp.

Inledningen lovade annars gott. AIK tryckte på från start. HV drog på sig tre raka tvåor. AIK tog ledningen och hade bud på mer. Sen åkte McDonell ut för boarding. Och därefter blev det pannkaka av alltihop.

I andra perioden såg samtliga AIK:s utespelare ut som statister av den sämre sorten. Ni vet, sådana där som bara står och glor rakt in i kameran. Spelet i egen zon var inte direkt dåligt. Det var bedrövligt.

¤ ¤ ¤

Jag drar inga större växlar av kvällens debacle. Jorden anropade Gnaget och Gnaget svarade med en kraschlandning. Inte mer än så.

Jo, förresten, en sak bara. Eller rättare sagt en spelare och kapten. Dick Tärnström. Han ser inte särskilt fräsch ut. Det går trögt med det mesta. Benen, blicken, puckbehandlingen. Jag börjar faktiskt bli lite orolig. Har Dicken ont i foten? Är han på deken? Blir det inte roligare än så här? I kväll är Tärnström inne på jag vet inte hur många mål bakåt. I power play är han omständig och seg. Står och tittar sig omkring istället för att skjuta eller spela pucken vidare. Saktar ned den fart som MacNevin och grabbarna söker sätta upp.

¤ ¤

På torsdag väntar SSK borta och jag ser redan fram emot matchen. Inte bara för att jag räknar med ett taggat och revanschsuget AIK, som förhoppningsvis kommer att göra livet surt för hemmalaget. Nästan lika mycket ser jag fram emot att munhuggas med Kent. Boxningshandskarna lämnar jag hemma. Det är liksom inte Lance Ward jag ska sörpla kaffe och snacka skit med.

Sistnämnde dåre lyckades för övrigt bli förbannad på en zebra även i kväll. Helt utan anledning. Googla "idiot" och du förstår varför Lance behöver vård.
"An idiot, dolt, or dullard is a mentally deficient person, or someone who acts in a self-defeating or significantly counter-productive way."

Inga kommentarer: