lördag 16 oktober 2010

Det går bra nu

Poängen rullar in som de ska (det går bra nu)
Salmonsson är bra som Boris sa (det går bra nu)
Bröderna med samma DNA (de går bra nu)
Det går bra nu, kompis, det går bra nu

¤ ¤ ¤

Det finns inget svårare än att leda med 3-0 inför sista perioden men i kväll var jag aldrig orolig. Med Fasth i kassen och Gnaget på G kunde det ju inte sluta med annat än seger.

Vilken match de gör, AIK! Vilken insats! Jag är imponerad. Glad och tacksam och fan vet om jag inte blev lite kåt på slutet också. Gnaget dominerar andra perioden på ett sätt som jag på förhand inte trodde skulle vara möjligt. Timrå är ju helt bortspelade. Hönsgård i hemma-zonen och tuppkam på var och varannan gnagare. Och två mål i pp. Bara sådär. Josh är kanon på blå. Dicken är tillbaka. AIK har ett eget spel, ett anfallsspel.

AIK vinner skotten med 36-26. Laget gör fyra mål och de vinner fullständigt rättvist. Per-Erik Johnsson såg ut att vilja strypa någon efter slutsignalen.

Det finns ingenting att klaga på i kväll. AIK får matchen precis dit de vill. Pressen fungerar. Timrås backar blir stressade, de tappar puck, slänger och flänger och hänger faktiskt emellanåt inte alls med i svängarna. AIK vinner puck i mittzon, ställer om, kontrar och straffar hemmalaget gång på gång. Det är ingen slump att Salmonsson kan servera Gynge öppet mål efter ett tre (eller var det fyra) mot en läge. Det är ingen slump att Timrå tappar farten och blir frustrerade.

AIK är riktigt bra idag och gör Timrå dåliga. Poängen i Kinnarps och segern mot Modo har gett råg i ryggen. Självförtroendet växer i truppen. Det går bra nu.

¤ ¤ ¤

Poängen rullar in som de ska (det går bra nu)
Gnagarna är grymma, man blir glad (för det går bra nu)
Släng upp en hand om du känner det (går bra nu)
Det går bra nu, kompis, det går bra nu

6 kommentarer:

Anonym sa...

SRJBLIFKNORR säger: En dag som denna måste det vara underbart att vara AIK supporter, först bang bang Bangura å sedan första bortasegern i ES! Jag kan försäkra att en dag som denna är det underbart att hålla på vitblåa gamla storheter!

Black Boris sa...

Haha, det kan du ge dig på! Jag tänkte faktiskt först skriva till ett Grattis SRJBLIFKNORR längst ned i inlägget men så kände jag att det inte passade in. Hoppades istället på att få gratulera dig i kommentarsfältet och nu får jag ju göra det.

STORT GRATTIS DU STORA VITBLÅA SUPPORTER OCH BLOGGBESÖKARE!

Nu hoppas jag verkligen att både Bang Bang och Bång Bång ser till att de svartgula blir kvar i både den ena och den andra toppdivisionen...

Black Boris sa...

...och så förstås, att även den andra vitblåa storheten tar klivet upp!

Anonym sa...

SRJBLIFKNORR säger: Tack så mycket! Tror att AIK kommer att klara båda uppgifterna.

Black Boris sa...

Tror faktiskt jag med.

GG sa...

Fan vad skönt det var med sex i dag.