torsdag 14 oktober 2010

Mmm...Moodoo!

Trudeluttan, rasta muttan
shoobidoo app app app app appaeeej

Nej, det är ingen ny låt jag sitter och fnular på. Det är bara mitt gnagiska glädjerus som sjunger i kroppen och letar sig ut genom fingertopparna med känsla och darr... Det finns inget bättre än när det vänder. Hooah!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; det är härligt med promenadavstånd till och från Hovet. Man går som på moln. Man trudeluttar sig hela vägen hem. En torsdagskväll som i kväll kommer man hem lagom till sista kvarten av Hockeykväll. Man brer ett par mackor, lattjar Josh med smörkniven. Man tar sig en kopp. Man sörplar lite extra för det smakar bättre då.

Man snackar med Greken i telefon, man snackar med Eddie. Man känner att man lever och att Gnaget är i eliten för att stanna. Man tillåter sig drabbas av hybris för en kväll och glömmer allt vad kval och helveten heter. Man spontanskriver ett blogginlägg och låter det bli vad det blir. Man unnar sig ett ogentänkt ordflöde, ett svamlande sammelsurium. Och man ser fram emot att läsa kvällspressen och särskilt Tomas Ros.

Ros, ja... Idag tyckte jag Vild-i-Väsby hade en poäng. Han bloggade om Canal+ Hockey och menade att det är dåligt att de visar repriser i nåt slags small-format. Helt rätt, Ros!

Snart ska jag ta reda på vad Ros skriver om kvällens match men först ska jag se klart reprisen på teve. I just det där small-formatet eller vad man nu ska kalla det. En sak är förstås bra med formatet. Åtminstone i kväll. Nämligen tabellen som ligger stor och blaffig i högerkant. Man ser tydligt att AIK är tia. Tabellen ljuger inte. Vi är en ynka pinne efter Djurgården. Brynäs ska inte heller känna sig säkra. Gnaget är på G! Laddade och tända!

Några fler utropstecken!!!

Johannes Salmonsson - Vilken skridskoåkning!
Josh MacNevin - Vilken lirare!
Christian Sandberg - Vilken kämpe!
Dicken - Vilken tavla!
McDonell - Vilken ribba!
Johan Andersson - Vilken matchvinnare!
Prozac - Vilka power breaks!

Sistnämnde AIK-hjälte fick med sig Boris på andra sidan isen i afton. Tyvärr glömde jag bort mig i andra perioden. Snacka om orutinerad. Missa ett power break. Man får ju skämmas.

Inga kommentarer: