måndag 4 oktober 2010

Ballad till Bång

Jag som var så glad för bara ett par dagar sedan finner mig plötsligt förtvivlad och miserabel. Min Bång har brutit ett mellanben i handen.

¤ ¤ ¤

Här sitter jag på en stubbe
i skogen bland vissnade blad
förvandlad till halvpackad gubbe
nynnandes bitter ballad

Åh, jag som vill vara en snubbe
sexig och spexig och glad
häller upp ännu en nubbe
och skålar mig en serenad

Bång, min Bång
Kommer du tillbaka nån gång?
Bång, min Bång
Min väntan är redan för lååång
Bång, min Bång
Jag ger dig min bästa kalsong

Du hör ju hur jag låter
hur jag snyftar högt och gråter
Om du bara kommer åter
ska jag alltid älska dig!

Bång, min Bång
Kommer du tillbaka nån gång?
Bång, min Bång
Du är ju så stark och strong
Bång, min Bång
Jag står snart under din balkong

Med luta och vin i karaff
sminkad och uppklädd i raff
Som en borisk version av Piaf
bölar jag och brölar för dig!

Bång, min Bång
Jag ger dig min sköraste sång
Bång, min Bång
Jag vill inte alls verka vrång
Men Bång, min Bång
Det här skulle ju bli vår säsong

Inga kommentarer: