torsdag 9 september 2010

Inför AIK-SSK: Musboogie

Tjena alla bloggdiggers! Det här inlägget bör läsas till tonerna av låten här ovan. Har ni tryckt på play än? Ja, men då så, let's gå..

Ikväll ska AIK:s allsvenska trupp visa laget från kringelstan var skåpet ska stå. SSK har liksom Gnaget en trupp. En kvalserietrupp. Senast det begav sig piskade vi dit dem i Åkers. Nu är det Hovet och hemmaplan som gäller. Därmed vore allt annat än en seger en besvikelse. Greken säger att Gnaget vinner med 6-1. Själv tonar jag ned förväntningarna. 5-1 låter väl rimligt?

Skämt åsido, skämt åsido. Vi snackar genrep inför allvaret. Spelet ska sitta nu. Formationerna ska funka. AIK har bara den här matchen på sig att öva. Om mindre än en vecka står det pinnar på spel. Jag och många med mig vill ha svar på våra frågor. Är AIK redo för eliten? Är AIK med i matchen? Kvällens genrep blir en fingervisning om läget i laget.

Jag tror på laget. Jag tror på Gnaget. Lika mycket som jag tror på Eddie Meduza som musikalisk inspiration i både spelarbuss och omklädningsrum. Gasen i botten...

4 kommentarer:

Krille sa...

Och facit efter kvällens batalj blev att det saknas mycket för att hålla AIK kvar i eliten,... trevligt att ses om inte annat :-)

Black Boris sa...

Nåja, det var ju bara en träningsmatch. Men spelar Gnaget lika illa i eliten som man gjorde ikväll så blir det kvalserien. Tillsammans med Dif då, som om möjligt var ännu sämre igår...

Greken sa...

Krille! Det finns bara en Grek och det är jag.

Black Boris sa...

Hahaha fel gubbe, Greken.