lördag 4 september 2010

Tändvätska

I kommentarsfälten på tidningarnas websajter ryms inlägg från både puckon och packade nättroll. En och annan klokhet går förstås att finna, men oftast är det bara tröttsamt att ta del av läsarinläggen. AIK-kritiska artiklar brukar inte sällan få kommentarer i stilen: "Alla hatar AIK och ingen vet ett skit." En del av de gnagiska nättrollen verkar vara övertygade om att samtliga skrivande journalister är medlemmar i AIK-hatets vänner.

Jag börjar nästan tro att det är tvärtom. Jag börjar tro att de skrivande "experterna" under sommaren har gått samman i en förening för främjande av Gnaget. Jag hoppas verkligen att Roger Melin och övriga lagledningen är klok nog att klippa ut och spara varenda negativ rad man kommer över. Bättre tändvätska får man nämligen leta efter. Man borde naturligtvis sätta upp artiklarna på dörren till omklädningsrummet. Låta spelarna få sig en daglig dos ris à la Ros. Mer bensin på elden! Ös på bara...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe...
http://battrehockey.wordpress.com/2010/09/04/tandvatska/

Black Boris sa...

Ha! Jag som just var inne och kommenterade...

Dragskott.nu sa...

"Jag börjar nästan tro att det är tvärtom. Jag börjar tro att de skrivande "experterna" under sommaren har gått samman i en förening för främjande av Gnaget."

I så fall sitter nog "geting-Magnus" (Nyström) hemma med voodoodockan föreställande Tärnström och sticker nålar i den.

Han är förmodligen även släkt med både Hjallis Harkimo och Jesper Jansson.

Black Boris sa...

John:

Nja, den där artikeln var nog mest ett utslag av gå-mot-(ny)strömmen-vilja. Magnus är med i föreningen han också, i smyg...

Svart/gul (och röd) sa...

Jomen vi är ju alla smyg-AIKare, att vi placerar dem så lågt i våra tips beror ju på att vi helst inte vill skylta med det, vilket inte är något problem om dem återfanns i allsvenskan. ;)

Black Boris sa...

Säg som det är, Tigger! Säg som det är!

Tack vare AIK:s efterlängtade återkomst är uppvärmningen inför premiären hetare än någonsin. ALLA tycker något om Gnaget. ALLA har en åsikt, en känsla. Och ALLA känner ett enormt behov av att få dela med sig av sina uppslag och idéer. Klart en del önskar oss ur serien, vi tar ju upp så mycket plats bara genom att vara här.

Det är underbart, tycker jag. AIK lämnar ingen oberörd. Dessutom vet jag minst en Tigger T som gillar oss gnagare - i smyg ;)

Dragskott.nu sa...

BlackBoris:

Japp - du är nog rätt ute där.