tisdag 7 september 2010

HPK Hämeenlinna - AIK 2-3 (0-1, 1-2, 1-0)

Fullt lag, full pott. AIK besegrar ett gäng fjolårsfinalister från Finland i Finland. Salmonsson och Bång gör avtryck i protokollet. Heino är tillbaka i kassen med besked; 94,59 i räddningsprocent. Plötsligt skiner solen över oss igen. Allting känns lite lättare. Jag har ingen uppfattning om hur det såg ut i Synergia Arena men vi var friska och fulltaliga och vi vann. Det räcker gott och väl en fotbollskväll som denna. Jag suger på karamellen, trudeluttar mig en köpp och njuter av segerns sötma. Vem fan vill se Madonna?

Somliga har pengar, det har inte jag
Sol å gröna ängar, är det jag helst vill ha
Å när dom rike bara kommer med en massa prat
Då går jag ut i köket å slår på min apparat

2 kommentarer:

Jönåker sa...

HPK nämen vinna!?

Black Boris sa...

Hehehe...