tisdag 21 september 2010

Go väst...

Det är härligt med eftermiddagar. Särskilt eftermiddagar inför hockeykvällar. Då laddar jag alltid lite extra.

I eftermiddag har jag laddat som en riktig låtsascowboy. Jag har tuggat tobak och gått i boots. Jag har sagt "howdy partner" till var och varannan AIK:are jag mött. Ingen har förstås fattat grejen. Här hemma har jag bytt ut köksdörren mot två svängvarianter och satt upp en skylt ovanför som jag målat med stora bokstäver. SALOON står det på den. Det sista var ljug. Jag fick inte för gumman.

Men jag har klätt mig i skjorta och väst och nu mens jag sitter där jag sitter och skriver det jag skriver gör jag det med ett ett långt strå mellan tänderna. Jag orkade inte gå ut och plocka ett i busken, för det regnar så fasligt, men faktum är att det går lika bra med spaghetti. Okokt. Jag gnager på det så smått.

Nu ska jag bara ladda knallpulverpikadollerna, klä på mig kobojsar-hatten (som nuförtiden är lite för liten), klia mig i skrevet, spotta på golvet och skråla maskulint:

Yippee I oh
Yippee I ay
Yodle odle ee
Yodle odle ee
Yodle odle Ay I Kay

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar... En pinne är en pinne är en pinne...

Black Boris sa...

Thank you! Och grattis själv till ännu en trea! Men du, Lasse... Två pinnar är två pinnar är två pinnar...