lördag 4 september 2010

Whatever works

Tidigare idag såg jag en film. Närmare bestämt Woody Allens "Anything works". Den var faktiskt helt okej. Jag antar att vad som helst fungerar en snuvig lördag utan sport. Larry David hade huvudrollen och det som egentligen fick mig att börja titta på filmen, och inte zappa vidare (jag satt nämligen och zappade när jag av en ren slump fick syn på Larry i rutan) var den korta beskrivning som kom upp när jag tryckte på knappen EPG (undrar vad det står för).
Så här stod det:

Whatever works
Komedi
Amerikansk komedi från 2009. Boris är en vresig New York-
bo som tycker att de flesta människor är idioter.

Inte för att jag bor i New York eller är särskilt vresig, men den där beskrivningen tilltalade mig ändå på något sätt. Så jag sket i att zappa. Jag slötittade mig igenom filmen, insåg att det finns fler än jag som gillar att strosa omkring i rutiga shorts, bloggade lite, umgicks med familjen. Bestämde mig för att börja sprida boriska citat efter mig. Så gick ännu en lördag i mitt händelserika liv.

"See? I'm the only one that sees the whole picture. That's what they mean by genius."

1 kommentar:

Kicki-lover sa...

"Oh those blacks(röd/gul), everyone says that they´re ok, but no one have the guts to see them face to face."