söndag 12 september 2010

Vem i helvete är du?

Sakta men säkert stiger besökarantalet här på bloggen och jag skulle ljuga om det inte gladde mitt gnagarhjärta. Ju fler som hittar in hit, desto roligare och mer inspirerande blir det för mig att blogga vidare. Samtidigt blir jag alltmer nyfiken. Vem är det som knackar...



Hejsan bundis, här är jag
bloggens far och bloggens mor
Jag är nyfiken idag
Vem är det som glor

Så jag gör nu ett försök
för att äntligen få reda på
vem som kommit på besök
vad du är för en gök

Vem i helvete är du
som besöker bloggen nu
Är du bekant med jargongen
eller blir du brydd av sången
Är du gnagare och käck
eller babian och väck
Är du svart, vit eller blå
du som hälsar på

Alla bloggbundisar vet
(alla bloggbundisar vet)
Att var enskild kommentar
(att var enskild kommentar)
Konstig, kul eller konkret
(konstig, kul eller konkret)
Är ett gensvar
(är ett gensvar)
Ändå sitter du så tyst
(ändå sitter du så tyst)
Som en mus och bara läser stumt
(som en mus och bara läser stumt)
Från dig hörs inte ett knyst
(från dig hörs inte ett knyst)
Och det tycker jag är dumt
(och det tycker jag är dumt)

Vem i helvete är du
Du förstår man undrar ju
Man har bilden klar och tydlig
av sin bundis, snygg och prydlig
Så det blir en stor surpris
när du avslöjas som gris
Men det här ska nog bli bra
Boris heter jag

Du scrollade och inspekterade
Boris skärpte sig och konverserade
Men när du annonserade
att du skulle gå
vände Boris sig mot dig
och brast ut en gång till:

Vem i helvete är du
Vi är främlingar ännu
Men min bloggvrå står mig nära
Den är kärast bland de kära
Därför vill jag veta vem
du är som gästar mitt hem
Är du vacker, svart och gul
eller fadd och ful

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har slutat knacka, Bara stormar in och tar för mig av godbitarna. Råtta eller inte råtta spelar ingen roll. Här får man vad man tål... Och tål man inte har man inte här att göra.

Den här bloggen är anledningen till att det var ok att AIK tog sig upp.1

Lasse, Luleå, Sunderbyn, Bättre Hockey... Det är jag... Bild...? Nej fan, nätet pallar nog inte.

knutte Kringels sa...

Knut kringla, Bromma.
Boris må vara svart som synden, men skriva kan han.

Putäll C

/K

Tomas / BP sa...

Bra fråga.
Förutom gillandes svart,-kaffe,-hockeytröja,-humor, -Bloggare så är jag en trevlig tiger vid namn Tomas, bosatt i en liten håla ca 10 mil norr om Gävle.

Adam K sa...

Knacka? Räcker väl med att få ner dörren i golvet hehe det är HVindarna som viner=)

Är en kille som gillar HV71, aälsar? Nä det gör jag med tjejerna=)

Har aldrig svårt att för argumentation och är ganska rak och vidsynt om det mesta.

Vi får se om Hvindarna blåser bort mössen från Kinnarps?

Vem är du själv som knackar på min port? Eller gnager du sönder min dörr?

Black Boris sa...

Jag är Boris och bor i Stockholm. Har gångavstånd till Hovet. Lagom tjock, genomklok man i mina bästa år, med en begynnande flint samt ett avtagande intresse för Borås. Svag för upprepningar av roligheter. Stark i tron på Gnaget.

Anser att all humor börjar där man slutar ta sig själv på för stort allvar. Har en god vän som heter Greken. Beundrar Bång & Bengt Bolero. Bryner bacon.

Naturligtvis gnager jag inte upp dörren, behövs ju inte när man har ett eget hål i väggen.

Hockeysossen sa...

Svarte Boris vill veta vem jag är. Likt råttan om natten smyger jag mig in och tär på dina välformulerade rader. För att läsa, begrunda och stilla ett begär.

Våra vackra klubbemblem förenar oss - även om mitt är något bättre. Precis som dig är jag van vid att klubbval kan leda till ett mer fördelaktigt yttre.

Jag gläds över Gnagets återkomst till den liga vi aldrig ramlat ur. Nära 20 år med säsongsbiljett i Gavlerink och Läkerol har satt sina spår. Stunder av ohämmad glädje har blandats med utnötta bilar, förstående fru och blodtrycksfall.

Jag är en sargad brynäsare som hoppas mer än tror, som vill väl och aldrig tar ut en seger innan tjocka tanten sjungit färdigt.

Mitt liv lever jag på behörigt avstånd från Sätraåsens vackra isparadis, men jag missar sällan en hemmamatch. Fördelen med att bo där jag bor är att jag har närmare till bortamatcherna norrut.

Förutom att jag lever familjelivets glada dagar är jag intresserad av musik. Jag hoppas att jag visat din fråga respekt och att jag därigenom visat dig detsamma. Det förtjänar du.

Jag är tveksam om jag svarat på frågan som löd; vem i helvete är du? Jag är varken vacker eller särskilt kul. Men en sak är säker; jag är inte svart och gul.

Släpp pucken! Vi ses!

Black Boris sa...

Tack kära bundisar för era finfina gensvar.

Greken sa...

Jag är Greken och Greken är Greken. Är svart och gul från topp till tå fast jag är Grek.