fredag 3 september 2010

Till Elitserien

AIK


Har sett Gnaget i Borås
Sett dem svettas mot Västerås
Det var värt varenda spänn
Varenda SMS till Greken

Och jag sa till mig själv varenda dag;
Mitt älskade AIK och jag
Vi hittar hem igen
till Elitserien

Gått över lik vid Siljans strand
Krossat pågar i Skåneland
Jagat spöken och linjemän
Ah, det känns redan längesen

Och jag sa till Greken varenda dag;
Vårt älskade svartgula hockeylag
hittar hem igen
till Elitserien

Har sett oss torska i Örebro
men aldrig någonsin slutat tro

Och jag sa varje dag;
Vårt svartgula lag
Vi hittar hem igen
till Elitserien

Till KHL röstade jag nej
Folk sökte övertala mig
De sa; Ryssland är vårt sista hopp
Jag sa; över min boriska kropp
Jag ville hem igen
till Elitserien
till Elitserien
till Elitserien
till Elitserien

Inga kommentarer: