fredag 10 september 2010

AIK Hockey ÄR Eddie Meduza

För boriska bloggbundisar har det varit bekant sedan länge. Det är liksom inte för inte som jag ALLTID nynnar en viss modifierad meduzavisa på stigen upp till Hovet. När nu till och med Djurgårdens VD förstått hur det ligger till så kan i alla fall jag tycka att det vore på sin plats med ett officiellt tillkännagivande: AIK Hockey ÄR Eddie Meduza.

Hur ska man annars tolka det här med säsongskorten? Jag och många med mig har för länge sedan reserverat säsongskort på BÄSTA PLATS. Idag fick jag, äntligen, mina kort med posten. (Detta efter att igår ha ringt till marknadsansvarige och frågat var de beställda och förbetalda korten hade tagit vägen. De reserverades för övrigt den 19:e april.)

BÄSTA PLATS innebär just BÄSTA PLATS på Hovet. Det vill säga långsidan, lagom högt upp, nära mitten.

Derbyna mellan AIK-DIF kommer emellertid inte att spelas på Hovet, utan i Globen. Då kunde man förstås tänka sig att vi med säsongs-kort på BÄSTA PLATS också i Globen fick de BÄSTA PLATSERNA. Så blev det nu inte. Precis som många andra trogna AIK:are, har nämligen jag och mina närmaste fått allt annat än BÄSTA PLATS i Globen. Vid första hemmaderbyt ska vi sitta på rad 4! Alla som någon gång varit i Globen och suttit på rad 4 vet hur långt ned det är. Alla som någon gång varit i Globen och suttit på rad 4 vet att därifrån ser man inte hockey. Därifrån ser man... ja, sargen kanske.

Vid andra hammaderbyt får vi sitta en aning bättre till, nämligen på rad 6. Det är fortfarande allt annat än BÄSTA PLATS. Vid tredje hemmaderbyt hamnar vi på rad 9. Det är okej men fortfarande inte BÄSTA PLATS. Uppenbarligen har AIK Hockey gjort bort sig fullständigt. Inte nog med att de väntat in i det sista med att skicka ut säsongskorten. Dessutom tackar de sina mest trogna supportrar med att, ursäkta det strömbergska uttrycket, rövk*****a oss.

Det är mycket möjligt att hela den här soppan beror på någon slags kommunikationsmiss mellan AIK och Globen. Inte desto mindre är det AIK:s ansvar att se till att deras supportrar, eller ska vi säga kunder, får vad vi betalar för. Jag har ikväll mejlat både AIK Hockey och Peter Mellqvist för att få svar på vad klubben tänker göra åt den uppkomna situationen. Det är inte acceptabelt att vi, AIK:s mest trogna supportrar, inte får det vi faktiskt betalat för. Frågan är om det ens är tillåtet att behandla sina kunder på detta vis.

¤ ¤ ¤

Jan Ednertz hade rätt. AIK Hockey ÄR Eddie Meduza. Och jag och alla andra trogna gnagare är Eddie Meduzas största groupies.

2 kommentarer:

PROZAC sa...

Så sant...

Ju mer jag tänker på det. Ett ämne för ARN...

Black Boris sa...

Om AIK Hockey inte löser detta inom en vecka så har du mitt fulla stöd. Så här får det inte gå till. Det tror och hoppas jag att Mellqvist m.fl. inser också.