torsdag 30 september 2010

Varning på schtaan...

Skellefteå AIK borta. Det är synd att det är så in i helvete långt att åka dit upp. Visserligen hörde jag mig för hos Chrille Plissken häromdagen. Jag tänkte han kanske hade en skoter att låna ut till en spexig snubbe från storstan. Det hade han inte. Så det blir till att följa kampen via television.

Idag har jag tänkt på hur roligt man skulle kunna ha där uppe bland renraggarna. Man skulle till exempel kunna ställa sig upp på sittplats och sjunga med i hemmaklackens ramsor. Givetvis iklädd AIK-tröja i original. Det tycker jag vore festligt. Eller varför inte ställa sig i klacken till och med. Spela lite koko och fråga om man får vara med?

En mindre rolig grej vore att skandera hatramsor och kasta bengalisk eld på isen i samband med nationalsången. Å andra sidan skulle det säkerligen leda till att man fick komma i tidningen. Särskilt Jan Banan hade älskat att uppmärksamma den gnagiska skandalen. Naturligtvis skulle jag redan på förhand ha författat ett litet försvarstal. Men asså, jag ville ju liksom bara härmas. Typ så hära, vahettere, efterapa!

Men det är skillnad på folk och folk. På gnagare och primater.

¤ ¤ ¤

Jag hoppas det blir en bra match och att AIK vinner. Jag tror att vi vinner. Skellefteå har inlett serien sämre än förväntat och ikväll har de pressen på sig. AIK kommer lagom boostade efter derbykrossen och förhoppningsvis har man hunnit ladda om. Snacket om Solna hit och AIK IF dit är naturligtvis bara trams. Men det funkar uppenbarligen som temperaturhöjare inför matchen och då tycker
jag att det är okej.

Som gnagare gör man emellertid bäst i att ta låtsasdebatten för vad den är. Låt renraggarna hållas! Låt de kalla sig vad de vill! Självklart ska vi reagera varje gång en journalist eller redaktör publicerar en artikel i vilken AIK kallas Solna. Lika självklart är det att Skellefteås speaker inte ska kalla oss AIK IF. Men varför nedlåta sig till att ens diskutera vilken klubb som är mest AIK?

Jag vet vad min klubb heter och varifrån den kommer. Jag vet att IF i fallet AIK IF är en formalitet i form av Ishockeyförening (precis som när det gäller Djurgårdens IF IF för övrigt).

Tre timmar kvar till nedsläpp. Tips: Skellefteå AIK - AIK 2-4.

6 kommentarer:

Adam K sa...

Boris kom ner på jorden nu, höhö.....

PROZAC sa...

Du är KUNG Boris !!!

BB KING sa...

Adam: Jag var på väg ner men så fick jag syn på kommentaren under din och plötsligt finner jag mig åter svävandes i det blå...

Plissken sa...

Klart avslagen match Boris, som hade vart betydligt trevligare med bra sällskap i pauserna. Styr upp nått till nästa möte.

Jag skall göra mitt för att timea in nån konferens i storstan.

Angående den fåniga AIK, Solna diskussionen ..det är kul att haka på, alltid nån som biter betet, men uppriktigt sagt: i couldn´t care less ;)

Black Boris sa...

Plissken: Jag får gratulera till trean i alla fall. Andra perioden blev avgörande. Tycker Gnaget kommer tillbaka bra mot slutet och det bådar gott inför fortsättningen.

Tabellen ser fortfarande okej ut, särskilt längst ned i botten.

Söndag 21/11 tar vi emot er på Hovet. Kommer du så vet du vad som gäller; kaffe, mazarin och heja AIK!

Black is back sa...

1 Luleå 6 5 0 0 1 20-12 16
2 Linköping 6 4 0 1 1 22-7 15
3 Timrå 5 2 1 2 0 17-12 10
4 Färjestad 5 3 2 0 0 11-11 9
5 Skellefte 5 2 2 1 0 15-13 8
6 Modo 6 2 2 0 2 13-18 8
7 Frölunda 5 1 1 1 2 10-14 7
8 HV71 5 0 2 3 0 13-12 6
9 AIK 6 1 3 1 1 13-18 6
10 Brynäs 5 1 2 0 2 13-16 5
11 Södertälj 6 1 4 1 0 12-19 5
12 Djurgårde 6 1 4 0 1 13-20 4

Vilken serie spelar Solna? Ser inget Solna i tabellen.