torsdag 30 september 2010

Jag är Roger Melin

Tjena alla bloggdiggers! Idag ska jag avslöja en hemlighet. Jag är Roger Melin.

Jo, det är faktiskt sant. Jag har lärt mig att det är så. Visserligen heter AIK:s tränare också Roger Melin och en del kanske hävdar att han kom före mig, eftersom han ju föddes redan 1956. Men vadå liksom? Saker och ting kan väl förändras! Nu är det jag som är Roger Melin. Och den gamle Roger Melin får finna sig i att kallas Lill-Roger.

Kommer ni ihåg hur det var när man var liten och gick i plugget? Man lirade fotboll på lunchrasten och alla kunde reglerna. Den mest inflytelserika fick välja idol först. "Jag är Maradona", sa nummer 10. "Jag är Van Basten", sa nummer 9. "Jag är Roger Melin" säger jag idag. För det är nämligen jag som är den riktige Roger Melin. Stor-Roger, det är jag det. Lill-Roger, det är han som står i gnagarbåset och leker general.

Nu kanske en och annan läsare reagerar och tänker "han skojar den lille gnagern". Men det gör jag inte alls. Jag är dödligt seriös. Lill-Roger är Lill-Roger. Jag är Roger Melin. Och jag är varken dum i huvudet eller barnslig. Bara lite lagom inavlad. Och vet ni vad? I kväll ska jag ragga ren och ta en hojt. Fy satan vad full jag ska bli. Fan vet om det inte blir lite skoterrally också. Jo, men visst. Man är allt bra brokig. Skogstokig.

10 kommentarer:

Krångel Kringlan sa...

Hahaha, vafan. Jag hade ett inlägg om samma "Roger Melin" bara halvtimmen efter dig!
Läst dn idag eller?

Black Boris sa...

Nä, har jag missat. Ska läsa nu!

Roger sa...

Jag har två vänner, den ene heter Alexander, den andre heter bara Alle. Alle kommer från Stockholm och jag umgås nästan aldrig med honom, men jag träffar Alexander varje dag.
Här hemma brukar vi kalla Alexander för Alle, men de få gånger Alle från Stockholm hälsar på blir han alltid galen, för enligt honom är det bara han som får kallas Alle då han hette det först!
Stackarn!

Anonym sa...

Hej jag heter Svensson. Jag har en lillebror som också Svensson, och på grund av jag är så jävla dryg blir jag redigt förbannad när han går omkring och kallar sig för Svensson, för det är ju JAG som är den riktiga Svensson. Därför har jag bestämt mig för att ta patent på namnet Svensson, så varken min lillebror eller någon annan jävel (varken bönder eller lappjävlar)ska kunna gå omkring och kalla sig för Svensson!

Black Boris sa...

Roger och Anonyme Svensson (som med största sannolikhet är en och samma person):

Du och dina vänner får gärna kalla er precis vad ni vill. Precis som Skellefteå får kalla sig AIK om de vill. Ni får gärna kalla AIK för Solna också om det gör er glada. Men då får ni också räkna med att såna som jag gör mig rolig på er bekostnad.

Roger sa...

Haha det roliga är att det faktiskt INTE inte är samma person, han måste ha tänkt i samma banor. Lite skumt faktiskt med bara 5 minuters mellanrum. Kanske går att kolla IP:n?
det förstörde dock lite av det roliga i min kommentar, skit också ;)

Jo precis Boris, och när du gör dig rolig på vår bekostnad får du räkna med att vi gör oss roliga på er :)

Ikväll hejar vi alla på AIK!

Anonym sa...

Nä, vi var inte samma person, men tydligen hade vi gjort samma reflektion av ditt inlägg...måste bero på inavel, eller? ;-)
Sen kan nog ni sörlänningar slappna av lite, ingen kommer att komma och ta erat namn ifrån er.

Black Boris sa...

Roger och Anonym:

Skumt... Hädanefter får ni två gå under samlingsnamnet Twin Peaks.

Heja AIK!

Roger sa...

Boris: pax vara BOB! :)

GREKEN 1" sa...

Det finns bara ett AIK och det är Allmänna IdrottKlubben. Ska ni ta våra ramsor ochså? Ni har ju tagit våra färger och nästa vårat vackra klubbmärke men den blev tack och lov inte lika vackert.