torsdag 31 december 2009

Warum all this black stuff?

Warum all this black stuff?
Sa jag till sorgen
Hon som satt på terminalens golv
Warum all this black stuff?
Säg är det bekant
Att närsomhelst nu kan klockan slå tolv


¤ ¤ ¤

Året närmar sig sitt slut. Decenniet likaså. 00-talet var årtiondet som gav oss bloggen, som gav mig luft och som gav er Boris. Vi ska vara tacksamma allesammans. Vi tackar blogger, wordpress och alla andra med. Tack för verktygslådan, tack för ritningarna! Vi byggde våra bloggar och vi byggde dem väl! Skål, ta mig fan!

¤ ¤ ¤

Jag hade tänkt mig en liten trudelutt så här på årets sista dag. Ett litet YouTube-klipp. Bara så där, för omväxlings skull så att säga. Och vem passar väl bättre till att sjunga ut det gamla och sjunga in det nya än den boriske husguden numero due - Ulf Lundell! Hans magiska platta Nådens år från 1978 innehåller inte bara lyriska/ musikaliska storverk som Snön faller och vi med den och Kärlekens hundar. Dessutom rymmer den Warum all this black stuff? - min absoluta favoritnyårsraket! Tyvärr hittade jag ingen video till låten på YouTube, varför jag istället tvingas till detta drastiska inlägg. Jag får helt enkelt tala i Uffes ställe denna gång - istället för tvärtom.

¤ ¤ ¤

Warum all this black stuff? Ja, det kan man verkligen fråga sig. Varför denna svartsyn? Varför detta mörker? Varför så svårt för så många att se ljuset i tillvaron. Jag tänker på vissa skribenter på diverse forum på Svenska Fans, jag tänker på vissa element i klackar och på sittplatssektioner. Så klart att vi ska leva oss in i matcherna. Så klart att vi ska låta känslorna vara med. Så klart att vi ska tillåta oss själva och andra att brista ut i barnsliga vredesutbrott. Men varför sitta och håna och hata på nätet? Varför svartmåla och smutsa ner. Varför inte sträcka ut en hand, garva åt rivaliteten, bjuda på ett nederlag, bryta ihop och komma igen?

Black Boris slår ett slag för glädjen och humorn, för självdistansen och kärleken till spelet. Black Boris gör som GurkOlle - vägrar att hata. Black Boris skrattar åt sig själv och med alla andra, men tar ändå hockeyn på fullaste allvar. Det ena utesluter inte det andra. Det ena är snarare än förutsättning för det andra! Humor och humör sedan januari 2009. Just det. Så ska det vara!

¤ ¤ ¤

Gott nytt år alla besökare, läsare, bloggare, hockeyfans och galna greker. Nu håller vi tummarna för att även Boris och alla gnagers får fortsätta gå på hockey år 2010!
¤ ¤ ¤
Warum all this black stuff?

Va ere för case
Ere ingenting på nåt ikväll
Kom låt oss bedra de kantiga
Vi ska rasera deras jävla kapell

5 kommentarer:

Olof Loklint sa...

Gott nytt år och väl mött den 6:e!

Adam K sa...

Hej, Boris (Black boris)
Undrar om du vill deala?

Dealen är att vi byter länkar till varandra, du får min till din blogg jag får din från din blogg, så vinner vi båda på detta. Du får besökare från Kanada, USA, Ryssland, Tjeckien, ja you namne it, vem vet de kasnke klickar från min till din och ser AIK, AHA, de som kan vara med i KHL? Så kan en länk ge ut i positiv anda.
Deal?

Black Boris sa...

Adam K:

Hmm... jag har ju tagit bort alla länkar till både bloggar och annat men eftersom du frågar och eftersom jag på sistone funderat på att lägga upp en länklista över hockeybloggar som jag regelbundet besöker så... Okej då, du får din deal!

Mitt nyårslöfte blir att senast i morgon lägga upp en länklista över hockeybloggar jag besöker.

Adam K sa...

Boris: Vad bra=), Kommer du ihåg tiden då Hv och AIK slogs om en slutspelsplats?

Black Boris sa...

Ja, det var tider det. Man kan lugnt säga att det gått åt olika håll för våra klubbar sedan dess!

Nu får man va glad om Gnaget tar en plats till Kvalserien...