lördag 5 december 2009

Johan Adolfsson


I morgon blir det finfrämmande på Hovet. En av mina favoriter från förr kommer nämligen till stan.
Johan Adolfsson är en kraftigt underskattad spelare. Han är bättre och nyttigare än vad många tycker och tror. I AIK huserade han mestadels i fjärdelinan bredvid Engblom och Tobias Ericsson. Han gjorde alltid sitt jobb. Han slet, släpade, kämpade, grisade, brunkade, bråkade - ja, han gjorde helt enkelt allt det som en hockeyarbetande doldis förväntas göra.
Adolfsson gav alltid allt för laget. Han var en irriterande nagel i ögat på motståndarna. Lite grann som en jobbig lök. Ni vet en sån där lök som ska hackas men som framkallar så mycket tårar och svidande smärta att man bestämmer sig för att slänga den. Köttfärssåsen får väl bli smaklös och klen då. Hellre det än klåda och rinnande ögon... typ.
-
När det stökas och bökas framför AIK:s kasse i morgon eftermiddag, när 47:an Löken är inblandad och när folk omkring mig börjar gapa och bära sig åt, då kommer jag att sitta lugn och fin med ett saligt leende på läpparna. Det är min Adolf det. Det är mina takter. På dem bara, Adolf, på dem!
-
Givetvis vill jag inte att det ska gå för bra för min min gamle favvo i morgon. Men lite kul kan ha han allt få ha.
-
AIK ska bara vinna över Örebro. Oavsett hur mycket lök, bök och stök som gästerna bjuder. Jag tippar storseger: 7-1. Ryno gör 4 mål, Bång 3. Och 47:an Löken tröstmålar för Örebro. Se där, ett djärvt tips! Nu ska det bara spelas om det också.

Inga kommentarer: