torsdag 3 december 2009

The hell with KHL

"KHL-spåret har inte påverkat oss någonting. Jag tror inte det är
någon i laget som tror på det överhuvudtaget."
Som övertygad KHL-motståndare måste jag säga att det kändes skönt att ta del av Roger Melins kommentar i går kväll. En del förstå-sig-påare misstänker förstås att AIK:s spelare åker omkring och oroar sig för framtiden och därför presterar som de gör på isen, dvs. ojämnt och osäkert. Kanske kan vi lägga ner de spekulationerna nu? Kanske kan vi sluta fåna oss och börja lita mer på tränare Roger en på ett gäng journalister och amatörpsykologer?

Angående spelarnas oro över att tvingas lämna Gnaget efter säsongen sa Richard Gynge för övrigt så här i samband med att AIK offentliggjorde sina KHL-planer: "Så är det ju egentligen efter varje säsong. Spelare lämnar och nya kommer till." Exakt. Så det ju. Så är det ju. (Nu citerar jag Roy i Macken om någon undrar.)
-
Roger Melin sa en annan skön grej igår, nämligen att "Spelet vi presterar är åt helvete för dåligt!" Det är uppfriskande med en tränare som är ärlig och säger det som alla vet. Jag och många med mig instämmer i Melins omdöme. Samt hoppas och tror att det nu en gång för alla är slut med duttande och fjuttande från AIK-spelarnas sida.
-
The hell with KHL. Så står det i rubriken till detta inlägg. Många hockeygnagare anser förstås att det är en jättebra idé som Peter Mellqvist och hans styrelsekompisar kommit upp med. Det tycker inte jag. Jag tror att ett gnagiskt KHL-äventyr kan sluta hur tragiskt som helst. Ungefär som i filmen här nedan...


Where did you come from, baby? / How did you know I needed you? / How did
you know I needed you so badly? / How did you know I'd give my heart gladly?

1 kommentar:

Olof Loklint sa...

haha!

Säger som Dynamit-Harry i Jönsonligan:
" Vilken jäävla smäll"