fredag 25 december 2009

Mora (b)

Det är med en konstig känsla i kroppen som jag försöker ladda upp inför matchen i Mora. Tittar man på tabellen inser man att det här är en riktigt viktig omgång. Gnaget behöver verkligen en trepoängare i Tomteland. Samtidigt är det liksom svårt att släppa tanken på att det här faktiskt kan vara AIK:s sista bortamatch...

Mora är tre poäng före oss i tabellen. De har en något sämre målskillnad än AIK. Deras formkurva pekar spikrakt uppåt. Nio raka segrar har Haralds inte särskilt harmlösa nissar radat upp sedan den 21 november. Det blir med andra ord tufft för Gnaget att bärga poäng på söndag. Men jag är optimist.

Mitt tips grundar jag på erfarenhet och intuition. Vi brukar ju vinna över Mora (även om vi torskade hemma senast). Jag känner på mig att mina svartgula favoriter är heta. Jag anar ett ljus i vintermörkret. Alltså slutar Mora-AIK 1-4. Bång gör mål och Ryno delar ut en tackling. Dicken spelar och håller stånd. Ska vi slå vad?

Inga kommentarer: