tisdag 1 december 2009

"Världens bästa gäng"



Går man in på Mora IK:s hemsida får man veta att Mora är "världens bästa gäng". Det står faktiskt så på den lilla fliken högst upp på mitt öppnade window. Mora IK - världens bästa gäng. Jag tycker det låter lite fjantigt, jag. Vadå världens bästa gäng?

Såna här tramsigheter får mig att tänka att Mora IK är en klubb med identitetskris. En gammal, sliten klubb som vill verka ung och framgångsrik. Det känns fett fel asså. Inte alls najs. Gör om, gör rätt, som anonyma kommendanter brukar skriva på diverse bloggar.

Nä, tacka vet jag mitt kära AIK. I det senaste matchprogrammet (Troja hemma) avslutar vår karismatiske ordförande sin text om KHL med följande rad: "AIK - För stort för Sverige!" Jag säger bara Peter Mellqvist - där har vi en man med fötterna på jorden.

Inga kommentarer: