torsdag 10 december 2009

Lortgrisar är vi allihopa

Det här med fair play är ju hopplöst ute. Frågan är om det någonsin varit inne? Titta bara på den allsvenska tabelltoppen och jämför med den allsvenska fair play-botten. Efter att halva serien spelats är det Leksand och Växjö som plockat pinnar mest. Givetvis har båda lagen även varit bäst på att grisa till sig minuter i svinstian.
-
Det ena laget tränas av en kolerisk Lillstrumpa. Det andra laget tränas av en Karlsson som går i taket. Det är inte konstigt att både Leksand och Växjö är fett bra på att böka och stöka.
-
Nu ryktas det i mitt boriska universum att herrarna Lillstrumpa och Karlsson går i taket ska fira jul tillsammans. Hur i helvete ska det gå? Vem ska dela ut klapparna? Vem ska offra sin ena skinka? Frågorna är många, svaren få. En sak är nästan säker: Om eller när Lillstrumpa och Karlsson dansar kring granen på julaftonskvällen blir det till tonerna av denna visa:

Lortgrisar är vi allihopa, allihopa, allihopa
Lortgrisar är vi allihopa, allihopa - Jag med!
Jag med - och du med! Jag med - och du med!


- Knorrar det i magen på dig med, Karlsson?

- Nä, men jag undrar vad tomten lägger i strumpan.
- Kanske en sån där badring...
- Äh, vad ska jag med det till, jag flyter ju redan grymt bra på fläsket.
- Gott så.
- Ja visst, och fan så flott!

Inga kommentarer: