torsdag 3 december 2009

Fönstertittaren

Det tar emot att erkänna det här men faktum är att jag på sistone har utvecklats till en fullfjädrad fönstertittare.
Det går inte en dag utan att jag gluttar in genom andras rutor. Idag har jag till exempel smygkikat in i både Leksands och Djurgårdens vardagsrum. Jag gillade det jag såg: Stilfullt dekorerade väggar, vackra lister, rent, snyggt och synnerligen välstädat i största allmänhet.
Det är förstås inget större fel på AIK:s heminredning, men nog syns det att min klubb saknar resurser. Jämfört med LIF och DIF har vi det liksom lite fattigare, lite mindre hemtrevligt. Att likna vår representationsvåning vid ett råttbo vore dock att ta i.
Tack vare mitt ihärdiga fluktande får jag veta saker som annars skulle gått mig förbi. Idag fick jag veta att Leksand planerar en ny kryssning på Östersjön. Den 26 augusti 2010 ska flottans glada gossar ut och göra havet osäkert igen. Det är inte utan att man som strandsatt skeppsråtta blir lite avundsjuk.
Med anledning av masarnas mysiga matrosgos väljer jag här och nu att länka till en gammal goding. Se det gärna som en favorit i repris!

Inga kommentarer: