tisdag 29 december 2009

Ankans år

Är det inte Anna Anka så är det Paul. Och är det inte Paul så är det nån annan tidningsanka. Ankorna är överallt numera.


Tänk att en öppenhjärtig kommentar från en ratad hockeyspelare kan röra upp sådana känslor bland hockeymurvlarna. Mikael Samuelsson har uppenbarligen gjort något mycket ovanligt. Han sa vad han kände. Han svarade ärligt på en fråga. Och så får man absolut inte göra. I alla fall inte om man är svensk.

Herregud.

Magnus Nyström på Expressen skriver: "Mikael Samuelssons attack på Bengt-Åke Gustafsson är bland det värsta jag hört från en hockeyspelare." Attack var ordet. Attack! Och bland det värsta jag hört... Nyströms krönika måste vara bland det töntigaste jag läst av en svensk hockeyjournalist.

Mats Wennerholm på Sportbladet tycker att Bengt-Åke bär ansvaret för Samuelssons lilla utbrott. Mikael Samuelsson "borde fått en förklaring innan bomben slog ner". Ja, så kan man också se på saken. Själv tycker jag att Mats borde mejla alla sina läsare på förhand och förklara sina krönikor. Allt för att slippa reaktioner som min.

¤ ¤ ¤

Ankan Parmström har man inte hört så mycket från på sistone. Ändå sitter han i AIK Hockeys styrelse. Kvack!

4 kommentarer:

kent/sarg ut sa...

Ja du Boris, Nyströms alster ter sig en aning konstigt. Högre i tak behövs. Känner man just då att BÅG är fuck så känner man så. Vare sig ner eller mindre..

Olof Loklint sa...

I det lilla landet lagom skall man inte förhäva sig åt något håll.

Fastnar man med fingret i en dörrspringa skall man på sin höjd utbrista "tusan också"!

Blir man ratad från att delta i en OS-turnering, som kanske är den största enskilda idrottsupplevelse man kan vara med som idrottsman, då skall man självklart utbrista " tusan också", på sin höjd!

Allra helst skall man bara le lite inåtvänt samt ursäkta sig med att "det finns säkert de som är bättre än mig" och därefter gå hem och spöa katten!

- Släpp känslorna loss - det är OS!

adam K sa...

Boris: "Ankan" är en personlig rolig bisittare på canal + med Arne. Det som är så kul med honom är just att han aldrig kan säga ja eller nej, utan måste bre ut.
Tex: Arne: Kort Ankan vem tror du vinner?
Ankan: Kvack,kvack,kvack,,,,,,,kvack kvack, 2 min, kvack kvack kvack.
Arne: Ja då går vi till ma....
Ankan: Avbryter, kvack ,kvack kvack.
Arnen: Efter djup inre suck. Matchen.

Han är en typisk Anka, tycker han ska hålla på Anaheim Ducks!

Black Boris sa...

Adam K: Själv tycker jag att Ankan borde få ett eget teveprogram på julafton. Arne kan få bli julvärd och hela aftonens ankare.