måndag 21 december 2009

Allt handlar om AIK

Jag har svårt att sätta ord på vad jag känner inför det faktum att AIK Hockey när som helst kan gå i graven. För närvarande vet jag inte vad jag ska tro om någonting. Kan vi på något sätt överleva och fortsätta vara en del av svensk ishockey? Ska AIK Hockey dö nu? Kommer klubben att återuppstå om ett par månader i KHL?
Det kanske inte alltid framgår men faktum är att allt, precis allt som publiceras här på bloggen på ett eller annat sätt handlar om AIK Hockey. Så också detta inlägg. När tankarna är svåra att formulera och när de egna orden inte räcker till tar jag ibland hjälp av mina husgudar. De får helt enkelt tala i mitt ställe.
¤ ¤ ¤
"There must be some way out of here", said the joker to the thief,
"There's too much confusion, I can't get no relief.
Businessmen, they drink my wine, plowmen dig my earth,
None of them along the line know what any of it is worth."

(Bob Dylan - All along the watchtower)

Inga kommentarer: