fredag 4 december 2009

Mera Mora

Vad ska man säga om Lückners lustiga lag egentligen? Vinsten i kväll var Moras sjätte raka. Dessförinnan hade laget fem raka förluster. Och innan dess fyra raka segrar. Jag blir inte klok på dem. Jag får liksom ingen ordning på detta nyckfulla gäng. Hur bra är Mora? Hur långt kan de gå? Är Mora rent av ett lag för Kvalserien?

Om det var möjligt skulle jag gärna ta en titt in i huvudet på Harald Lückner. Jag undrar hur han tänker om dessa märkliga sviter. För tillfället är han säkert nöjd, men nog måste han väl känna en viss oro också? Vad händer om Mora förlorar mot Björklöven härnäst? Blir det en ny förlustsvit då av bara farten?

Om Moras matchsviter ingick i ett IQ-test skulle det mest logiska vara att laget nu åker på tre raka förluster. Sedan vinner man två matcher innan man återigen åker på däng. Hur det går sedan vete fan. Än så länge är jag inte redo att bli medlem i Mensa.

Inga kommentarer: