onsdag 16 december 2009

AIK

Klubb, som mig fostrat har och fädrens aska gömmer,
folk, som ärvt hjältars lag och deras dygder glömmer!
Ur skuggan av min dal jag ägnar dig en sång.
Dig söver smickrets röst: hör sanningens en gång!

-
Vi är överallt. Vi ska tillbaka. Så brukar det låta.
-
Å, vi e AIK
och alltid är vi med er
och alltid ska vi ser er
ta poäng
-
Så få vi är numera. Så få vi är. Vi som är AIK. Vi som alltid är med och som alltid ska se Gnaget ta poäng. Vi som ser hur Hovets is är blank och klar...
-
Dikter, berättelser, sagor och sånger. Vem vet vad de betyder? Själv ser jag världen i svart och gult, jag silar mina intryck genom ett gnagiskt filter. Esaias Tagnérs Svea blir med små korrigeringar till en dikt om AIK, tillägnad alla slumrade supportrar. Och Bruce Springsteen är som alla redan vet gnagare i kropp och själ.
-
It takes a leap of faith to get things going
It takes a leap of faith you gotta show some guts
It takes a leap of faith to get things going
In your heart you must trust

Inga kommentarer: