måndag 7 december 2009

Söderbergskans Calle

Carl Söderberg är alltså avstängd lagom till morgondagens match mot AIK. Det tycker jag är jättebra. Söderbergskans Calle är en kille som alltid ställer till det. Vi har alltid besvär med den pojken. Gnagets chanser till tre poäng är betydligt större om vi slipper tampas med seriens största illbatting.
-
Den enda negativa med Bus-Calles avstängning är att den tar udden ur en liten rolighet som jag hade planerat bjuda på idag. Malmö Räddhågs framstår ju med ens som betydligt oräddare än vad jag hade tänkt mig. Jag menar, matchen i morgon är rätt viktig för båda lagen och rödhökarna hade redan ett antal tunga namn borta. Att i det läget stänga av sin barnstjärna är modigt och antagligen helt riktigt.
Men skit samma. Här kommer ett utkast till bilden som hade kunnat bli rolig och som säkert hade passat finfint över en dikt till Räddhågs ära.
Ps.
Ni minns väl hur det lät efter vårt senaste möte med Söderbergskans Calle och hans vänner?

Inga kommentarer: