onsdag 23 december 2009

Julklappsrim


Igår handlade jag julklappar i AIK-shopen. De blev dyrt men var givetvis värt varenda spänn. Nu sitter jag och knåpar ihop julrim. Här kommer ett litet smakprov.
¤ ¤ ¤
Gnaget Hockey har en Dick
som kan skjuta med sin stick
Suspen skyddar hans manick
Dessa skyler snart din pick
(AIK-kalsingar)
¤ ¤ ¤
Tomtefar är röd och vit
liknar mest en morait
men hans assistent är fin
svart och gul som viss Gradin
Gnagare vill ej ha kisse
Föredrar nog liten Nisse
(Svartgul, virkad tomtenisse - ej från AIK-shopen)
¤ ¤ ¤
Balla ballar liknar bollar
i paketet mellan benen
runda, fina - fram jag trollar
snart de hänger under grenen

(AIK-julgranskulor)
¤ ¤ ¤
I denna ser du proper ut
den bättrar på ditt attribut
Vill du kan du strypa hare
eller dansa som en Stahre
Hursomhelst, ett litet tips:
Lär dig knyta - saknar clips
(AIK-slips)

2 kommentarer:

Bäcköring sa...

Imorgon äts julmat och gröt av ris,
En God Jul tillönskas vår Bo-ris!
Och med förhoppning om att våra lag får mötas i vår -
önskar jag dig ett Gott Nytt År!

Black Boris sa...

God Jul Bäcköring! Och givetvis
delar jag din förhoppning.