onsdag 7 april 2010

På krigsstigen


Kvalserien är en kamp på liv och död och jag är fortfarande på krigsstigen. Sista striden närmar sig. Jag är visserligen ingen soldat men för ovanlighetens skull har jag klätt mig i uniform. Varje dag bär jag av ren princip minst ett plagg med AIK-märke på.

I morgon står slaget vid Södertälje. Mången gnagare känner sig kallad. Med slipade tänder och vässade klor skall de svartgula stödtrupperna inta fortet. Själva striden utkämpas på isen medelst klubba och puck men iskrigarna kan räkna med massivt stöd från läktarhåll.
¤ ¤ ¤

Skallen sprängs snart av hög stressnivå
Frillan blir rufsig och smått silvergrå
Suspen stinker och ballen blir blå
Black Boris laddar inför SSK

6 kommentarer:

Greken sa...

Södertälje är en förort till Beirut och dom har Sveriges sämsta kebab =)

Greken sa...

Skaffa dig ett liv är du här nu

Tomas/Brynäsportalen.se sa...

Som supporter till hjärtat visar man det med glädje, jag bär så ofta jag kan ett plagg med Brynäsmärke tydligt synligt, t o m så att den under arbetstid förväntade uniformsmössan ofta ersätts med en Brynäskeps.

Black Boris sa...

Greken: Nä men jag var där då. Mitt i Champions League och allting.

Tomas: För ett par år sen var jag med om en kul grej. Det var på Pressbyrån i Gamla Stan. Framför mig i kön stod en man i 45-50-årsåldern, iklädd AIK-färger från topp till tå.
- Snygga kläder, smörade expediten och log.
Varpå gnagaren småsurt kontrade:
- Kläder...? Det här är uniform!

Jon aka LondonMas sa...

Lycka till. Aven om jag tror att det ar tutat for oss om ni vinner ikvall.

Lar inte bli mycket gjort pa jobbet idag iaf, det ar ett som ar sakert. Mest toabesok hela tiden... ;)

Black Boris sa...

Jon: Hahaha, om du vill ha ett tips, från en lösmage till en annan så att säga, så är det att köra Röglevalsen fullt ut, dvs: På med blöjan och släpp skiten lös.