torsdag 15 april 2010

Another day in paradise


Jons puckhelvete till hockeyblogg är en trevlig men småful plats att besöka. Trevligheten består i dess läsvärda inlägg. Småfulheten består i dess blåvita bakgrund.
Det roligaste med Jons blogg är att den uteslutande innehåller engelsk text. Detta gör den inte bara unik i sitt slag, det gör den internationell också. Varje gång jag besöker puckhelvetet känner jag mig lite tuffare, lite mer världsvan. Det engelska tar liksom fram coolingen i mig. Det känns coolt att lämna kommentarer på engelska. Det känns coolt att rimma All night long med Daniel Bång.
Men varför denna reservationslösa hyllning till en Londonbaserad leksing? Och varför just nu? Tja, säg så här: Jag råkar gilla bloggen i fråga och tror att fler än jag kan ha glädje av att besöka den.
Har du tråkigt på jobbet? Är du sjuk? Längtar du efter att läsa om Leksand på engelska? Surfa då in till Jons puckhelvete! Läs, le och leverera en kommentar. Just nu bjuder bloggbroder Jon på en mastokig "action plan" för framtiden. Punkt 6 av 9 tycker jag allra mest om: Win games! Att de inte har tänkt på det tidigare uppe i Dalarna. Nu förstår man liksom varför Leksand år efter år misslyckas i the worlds toughest kvalserien.
Förresten ljög jag när jag i inledningen av detta bloggbögiga och extremt lismande inlägg påstod att Jons puckhelvete har en småful bakgrund. Den där bakgrunden är faktiskt riktigt snygg, trots sin blåvita skrud. Ja, jag skulle nästan vilja påstå att den är subtil i all sin suddiga elegans.

4 kommentarer:

Kent sa...

Boris, dina kommentarer på min sida hamnar alltid i spamfiltret. Därav publiceras de när jag inser att det ligger något i den mappen. Off topic, men ändå!


En annan sak som du måste ändra på tills vi drar igång är att i Es-bloggarsfären tolereras inga siter med rosa text. Det luktar sittkissande och handväska lång väg.

Barris, ha de!

Black Boris sa...

Kent:

Spamfiltergrejen förstår jag mig inte på så på den "frågan" passar jag.

När det gäller sittkisseriet så bryr jag mig inte ett piss: Men så låt det lukta då!

batong sa...

Punkt 9 yes ooooo yes. Dreams are something nice to have, and maybe it whill come true. yes ooooooo yes

Jon aka LondonMas sa...

Fan, nu blir man ju helt rord och tarogd. Iofs inte forsta gangen en AIKare fatt en nara till grat, men anda.