lördag 17 april 2010

Silly dreams

Silly season är verkligen inte min grej. Jag är ju en seriös kille. Det fattar väl alla som känner Boris att jag inte håller på och sprider rykten som en annan rödhök... Nä, löljiga säsongen är det ingen mening att jag försöker skriva något om. Det kan bara bli trams och pannkaka av alltihop.
~
Det ryktas om Fredrik Eriksson, Josh MacNevin och en och annan hemvändare. Tallinder skulle smaka mumma. Eriksson och MacNevin är också varmt välkomna. Steve Saviano vore inte fel. Inte Almtunas keeper PW heller. Och Laraque, Kasparaitis och Linus Videll, när skriver NI på?
~
Nä, som sagt, silly season är inte alls min grej. Om jag skriver om den blir det bara skit av alltihop.
~
En spelare som vore härligt och se tillbaka i Gnaget är Jämtin. En annan är Blomdahl. En tredje är Nylander. Fick jag välja EN spelare från Leksand skulle jag ta Kollar. Fick jag välja EN TILL skulle jag ta Hägglund. Ollas kan jag nog bara glömma men man kan ju alltid drömma...
~
Som sagt var, jag lägger ned min silly season här och nu. Jag väntar och ser vad som sker. Och tills det sker håller jag käften och har det bra. Elitserien. Vi är klara för Elitserien!

3 kommentarer:

Greken sa...

Så här skriver en apa till journalist efter skandalen i dag. Tyvärr skämde delar av Djurgårdsklacken ut sig genom att slänga in mynt på isen och hälla öl på åskådare längre ner på läktaren. I pausen var Jimmie Ölvestad beredd att försöka prata "supportrarna" till rätta. "Supportrar" som uppenbarligen effektivt försöker radera det goda rykte Dif fått genom publikfesterna i Stockholm. Hade det varit AIK "Supportrar så hade det väl skrivits dom måste spela nästa dom resterande hemma matcherna utan publik och få miljon belopp i böter och starta nästa säsong med minus 15 poäng

Black Boris sa...

Mm, och det är skillnad mellan "supportrar" och supportrar. Något skribenten förstås är väl medveten om.

När tio puckon skämmer ut sig i samband med en AIK-match är dessa AIK-supportrar, som AIK borde ta ansvar för. När tio puckon skämmer ut sig i samband med två Dif-matcher i rad är de visserligen delar av klacken men reducerade till "supportrar". Underförstått: De är inga riktiga supportrar och heller inte Difs ansvar att ta hand om.

Jan Banan är uppenbarligen en vän av språkliga subtiliteter. Han borde kanske starta en blogg...

batong sa...

nämen ska du ta våra krigare, sicken tur dom är på kontrakt då allihop. men kul du vill ha någon från oss i alla fall. såg nyllet tackat nej, trist vore kul att se han här i sverige igen.